نرخ تعرفه‌های خدمات پزشکی بخش دولتی تعیین و برای اجرای آن به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد.

دکتر"محمدحسن ابوالحسنی" رییس دفتر سیاستگذاری تعرفه و هماهنگی بیمه‌ای وزارت بهداشت  روز دوشنبه به ایرنا ، گفت: ویزیت پزشکان عمومی به مبلغ ‪ ۱۷‬هزار ریال، پزشکان متخصص ‪ ۲۱‬هزار و ‪ ۸۰۰‬ریال و پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان ‪ ۲۷‬هزار ریال، نرخهای پیشنهادی وزارتخانه‌های بهداشت ، رفاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دولت بود که به تصویب رسید.

وی،اظهارداشت: همچنین سقف پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر برای ویزیت اعضای هیات علمی براساس درجه علمی آنها تا سقف ‪ ۱۳۰‬درصد تعرفه‌ها و فرانشیز پرداختی مردم برای خدمات بستری ‪ ۱۰‬درصد و سرپایی ‪ ۳۰‬درصد تعرفه‌ها از دیگر مصوبات دولت بود.

ابوالحسنی،ادامه داد: براساس توافقات کمیته‌پنج نفره متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های رفاه، بهداشت و سازمانهای نظام پزشکی، مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، نرخ تعرفه‌های بخش خصوصی نیز تصویب و ابلاغ شد.

به گفته وی، نرخهای ویزیت پزشکان عمومی تا سقف ‪ ۲۷‬هزار ریال، متخصص تا سقف ‪ ۴۰‬هزار ریال، فوق تخصص و روانپزشکان تا سقف ‪ ۵۰‬هزار ریال، ‪K‬ داخلی (ضریب تعرفه داخلی) هشت هزار ریال، ‪ K‬جراحی تا سقف ‪ ۱۰۰‬هزار ریال و ‪ K‬بیهوشی تا سقف ‪ ۵۷‬هزار ریال است.

ابوالحسنی افزود: همچنین نرخهای هتلینگ درجه یک تا ‪ ۲۷۰‬هزار ریال ، هتلینگ درجه دو تا سقف ‪ ۲۵۰‬هزار ریال و هتلینگ درجه سه تا سقف ‪ ۲۴۰‬هزار ریال به تصویب رسید.

وی، تصریح کرد: رعایت این نرخ تعرفه‌های خدمات پزشکی در بیمارستانهای خصوصی و دولتی لازم الاجرا است.

کد خبر 3467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز