سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

بیش از یک سال مقاومت وزیر ارشاد و سازمان سینمایی در مقابل نمایش عمومی «رستاخیز»، با اعلام حکم جریمه ۴۰ میلیارد تومانی از سوی دیوان عدالت اداری درهم شکست و علی جنتی مجوز شفاهی اکران جنجالی‌ترین فیلم کارنامه احمدرضا درویش را صادر کرد.

فیلم

به گزارش همشهري، گرچه وزير ارشاد تا همين چند روز پيش سفت و سخت بر موضع خود مبني بر لزوم پوشاندن چهره بازيگر نقش حضرت عباس(ع) با هاله نور ايستاده بود اما نمايش بدون مميزي رستاخيز در آبادان، بهانه‌اي دست خبرنگاران داد تا از وي درباره احتمال اكران فيلم بپرسند. جنتي هم در اظهارنظري كه از آن بوي تند عقب‌نشيني به مشام مي‌رسيد، گفت: «حوزه هنري به‌عنوان پخش‌كننده مي‌تواند رستاخيز را هر طور كه مي‌خواهد اكران كند».

البته وزير فراموش نكرد كه گريزي به حكم عجيب ديوان عدالت اداري عليه وزارتخانه تحت مديريت خود بزند و با اشاره به جريمه 40ميلياردتوماني گفت: «عوامل رستاخيز پس از جلوگيري از نمايش فيلم در سال گذشته، از ما شكايت و ادعاي دريافت خسارت كرده‌اند. ما حكم ديوان عدالت اداري را خوانده‌ايم و به‌طور قطع به آن اعتراض خواهيم كرد. گروه توليد مدعي‌اند تأخير در اكران خسارتي سنگين به آنها وارد كرده است».

جنتي با ابراز ترديد نسبت به ميزان جريمه‌اي كه ديوان عدالت اداري عليه سازمان سينمايي وزارت ارشاد تعيين كرده، افزود: «اين سؤال مطرح است كه آيا نمايش رستاخيز با پوشاندن چهره حضرت ابوالفضل(ع) با هاله نور مي‌تواند باعث به‌وجود آمدن خسارت 40ميليارد توماني شود يا نه؟ آنها معتقدند فيلم بايد بدون هاله نور اكران شود و ما از سال گذشته اعلام كرديم با توجه به‌نظر برخي مراجع و علماي عظام، بايد چهره برخي شخصيت‌هاي فيلم را با نور بپوشانند».

به اين ترتيب و با توجه به اعلام نظر رسمي وزير ارشاد، درويش و ديگر عوامل توليد رستاخيز مي‌توانند نسبت به اكران فيلم خود در‌ ماه محرم اميدوار باشند. گرچه وزارت ارشاد نسبت به رأي ديوان عدالت اداري شكايت كرده اما تا وقتي اين شكايت به نتيجه نرسيده، دست حوزه هنري به‌عنوان پخش‌كننده رستاخيز براي تصميم‌گيري درباره سرنوشت آن باز است.

کد خبر 347589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha