۲ شرکت بزرگ بورس تهران و فرابورس در مجموع با نیم‌میلیون سهامدار بزرگ‌ترین مجموعه‌های سهامداری ایران هستند.

 براساس اطلاعات موجود 5 شركت بزرگ بازار سهام ايران در مجموع بيش از يك ميليون سهامدار دارند.به گزارش همشهري، ايران رفته‌رفته به بزرگ‌‌ترين مجموعه سهامداري منطقه تبديل مي‌شود. تعداد كل سهامداران ايران هم‌اكنون نزديك به 10ميليون نفر است كه در صورت اضافه شدن مشمولان سهام عدالت اين تعداد از مرز 55 ميليون نفر عبور خواهد كرد.

به اين ترتيب با واگذاري سهام عدالت 70درصد جمعيت ايران در سهام شركت‌هاي بازار سرمايه شريك مي‌شوند. اين بزرگ‌ترين مجموعه سهامداري در جهان به نسبت جمعيت خواهد بود.سرمايه‌گذاري توسعه صنعتي ايران با 241هزار و 602 سهامدار در پايان شهريورماه امسال، در صدر جدول بزرگ‌ترين شركت‌هاي بورس از نظر تعداد سهامدار ايستاد و ايران‌خودرو با 152هزار و 56 سهامدار و توسعه معادن روي ايران با 126هزار و 142سهامدار در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

همچنين سرمايه‌گذاري نور كوثر ايرانيان، سرمايه‌گذاري صنعت نفت، سايپا، بانك انصار، توسعه صنايع بهشهر، سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي و سيمان فارس و خوزستان در مكان‌هاي چهارم تا دهم بزرگ‌ترين شركت‌هاي بورسي از نظر تعداد سهامدار هستند. براساس اين گزارش، بانك سرمايه با 302هزار و 841 سهامدار در صدر بزرگ‌ترين شركت‌هاي فرابورسي از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانك دي با 180هزار و 964سهامدار و بانك مهر اقتصاد با 177هزار و 950سهامدار در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.

بانك قوامين، سرمايه‌گذاري توسعه و عمران استان كرمان، بانك حكمت ايرانيان، صنايع پتروشيمي زنجان، پتروشيمي گلستان، احياء صنايع خراسان و اقتصادي و خودكفايي آزادگان نيز در مكان‌هاي چهارم تا دهم فهرست برترين شركت‌هاي فرابورس از لحاظ تعداد سهامدار ايستاده‌اند.جدول

 

کد خبر 348730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha