شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

مرد افغان که در درگیری، هموطنش را به قتل رسانده بود پس از گذشت ۶ سال تحمل حبس، با اعلام گذشت خانواده مقتول از مجازات قصاص گریخت.

اين جنايت 16 تير ‌ماه سال89 رخ داد و در بررسي‌ها مشخص شد در جريان يك درگيري دسته جمعي در سرآسياب جوان 24ساله‌اي با ضربات چاقو به قتل رسيده است. عامل جنايت هم جوان 25ساله افغان بود كه دستگير شد و در بازجويي‌ها اقرار كرد كه قتل به‌خاطر اختلافات قديمي رخ داده است. او گفت: گروه ما با گروه مقتول درگير شدند. همه ما چوب و چاقو داشتيم كه من با عصبانيت چند ضربه به مقتول زدم اما فكرش را نمي‌كردم كه جانش را بگيرم.

پس از اقرار اين جوان جنايتكار و محاكمه در شعبه113 دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد. حكم صادره به تأييد قضات شعبه17 ديوان عالي كشور رسيد و درحالي‌كه شمارش معكوس براي قصاص قاتل شروع شده بود، تلاش واحد صلح و سازش واحد اجراي احكام دادسراي جنايي تهران براي رضايت از اولياي دم شروع شد. تلاش‌ها نتيجه داد و سرانجام پس از گذشت 6 سال از جنايت، اولياي دم در دادسراي امور جنايي تهران حاضر شدند و از قصاص گذشت كردند. به اين ترتيب با بخشش اولياي دم متهم از چوبه دار رهايي يافت و به‌زودي از لحاظ جنبه عمومي جرم در دادگاه كيفري پاي‌ميز محاكمه مي‌رود.

کد خبر 350239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha