چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

انفجار گاز در اهواز آنقدر شدید بود که ۳ خانه را ویران کرد، جان یک نفر را گرفت و ۱۰ نفر را راهی بیمارستان کرد.

 اين حادثه حدود ساعت17:52 بعدازظهر سه‌شنبه در منطقه باغ شيخ اهواز رخ داد. ساكنان منطقه با شنيدن صداي هولناك انفجار از خانه‌هايشان بيرون ريختند و با ديدن 3ساختمان مسكوني در خيابان مسجدي كه ويران شده بود، به كمك حادثه‌ديدگان شتافتند. همزمان ماجرا به آتش‌نشاني نيز گزارش شد و تيم‌هاي امدادي به سرعت راهي محل حادثه شدند.

امير نجفي، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني اهواز در تشريح اين حادثه گفت: با توجه به‌شدت حادثه آتش‌نشانان از ۳ ايستگاه راهي محل حادثه شدند. بر اثر شدت انفجار به يك آپارتمان مسكوني ۳ طبقه، ۲ ساختمان 2طبقه و يك خانه ويلايي خسارات ۱۰۰درصدي وارد شده و همچنين تعدادي از ساختمان‌هاي همجوار و 2دستگاه خودرو نيز دچار خسارت شده بودند.

وي ادامه داد: آتش‌نشانان به محض حضور در محل شروع به آواربرداري و نجات حادثه‌ديدگان كردند كه در اين ميان موفق شدند 10نفر از ساكنين را كه مجروح شده بودند از محل حادثه خارج كنند و در اختيار اورژانس قرار دهند. بااين حال يك خانم 43ساله به‌دليل شدت جراحات وارده جان باخت و 10نفر ديگر زخمي شدند.

محل اصلي انفجار، آپارتمان 3طبقه بود كه كاملا ويران شده بود. يكي از اهالي منطقه مي‌گويد: از دقايقي قبل از حادثه، بوي گاز محل را پر كرده بود. در اين خيابان از مدتي قبل كار ترميم فاضلاب آغاز شده بود و كارگران سرگرم حفر كانال فاضلاب بودند. از طرفي از محل حفر كانال، لوله‌هاي گاز نيز عبور مي‌كند و حالا معلوم نيست كه آيا نشت گاز به‌دليل حفر همين كانال‌ها بوده يا اينكه در داخل ساختمان گاز، نشتي پيدا كرده است.

در اين حادثه بخت با ساكنان آپارتمان 3طبقه يار بود كه به طرز معجزه‌آسايي از حادثه جان سالم به در برده بودند. به گفته همسايه‌ها، يكي از ساكنان ساختمان آن روز به‌دليل شركت در ميهماني خانوادگي در ساختمان حضور نداشتند. خانواده ديگر نيز به‌دليل اينكه فرزندشان دچار بيماري و كسالت شده بود، لحظاتي قبل از انفجار خانه را ترك كردند تا او را به مطب دكتر ببرند و ساكنان سومين طبقه نيز در لحظه حادثه در محلي از ساختمان بودند كه خوشبختانه هنگام انفجار از مرگ حتمي نجات پيدا كردند.

با اين حال زني در خانه مجاور به‌دليل فروريختن سقف خانه به‌شدت مجروح شد و جانش را از دست داد. در همين حال مقصود حق‌شناس، مدير روابط عمومي آتش‌نشاني اهواز به همشهري گفت: عامل وقوع اين انفجار، گاز شهري بوده است زيرا با انجام تست به وسيله دستگاه‌هاي مربوطه، حجم زيادي گاز در محل ثبت شد؛ با اين حال دليل منفجر شدن آن و اينكه آيا گاز از داخل خانه نشت كرده يا بيرون از خانه، معلوم نيست. به گفته وي، در زمان حادثه بيل مكانيكي‌اي كه كار حفاري كانال فاضلاب را انجام مي‌داد خاموش بود و هنوز معلوم نيست كه آيا عمليات حفاري به نشت گاز ربط دارد يا نه.

کد خبر 355613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha