به گزارش انبيسي ؛ برای انجام این کار، محققان «تریفنیل فسفات» را داخل محفظهی الکترولیت باتری قرار دادهاند. زمانی که دمای باتری به ۱۵۰ درجهی سانتیگراد برسد، این مادهی شیمیایی آزاد میشود. در تستها، باتریها در چهار دهم ثانیه خاموش شده بودند.
باتریهای لیتیوم یونی، که در دستگاههای زیادی پیدا میشوند، اخیرا حسابی مشکلساز شدهاند. پیش از این تلاشهایی برای قرار دادن تریفنیل فسفات در باتریها انجام شده بود، ام این حرکت باعث شده بود تا عملکرد باتریها پایین بیاید.
اگر یک باتری لیتیوم یونی در زمان کوتاهی شارژ شود، یا اینکه اشتباهی در ساخت آن، از زیر دست سازندگان در برود، باعث اتصال کوتاه میشود و باتری آتش میگیرد. سیستم جدید ساخته شده برای جلوگیری از آتش گرفتن باتریها، توسط محققان دانشگاه استنفورد ساخته شده است.
NBC
نظر شما