سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

حبیب‌الله عسگراولادی: اصولگرایان اکنون در حال تجربه یک مدیریت جمعی برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب و نظام هستند و سازوکار حقوقی 6+5 را برای رسیدن به افق‌های روشن این مدیریت برگزیده‌اند.

طبیعی است وقتی وارد مرحله رسیدگی به صلاحیت نامزدها و فهرست مشترک می‌شوند چالش‌های حقوقی بیشتری را احتمالا پیش روی دارند.

به‌نظر می‌رسد ترسیم فرمول جامع‌تر برای رسیدگی به صلاحیت نامزدها منوط به ترسیم جدولی است که در آن مقبولیت، کارآمدی، تجربه، تحصیلات و شایستگی‌های اخلاقی و سوابق درخشان حرف اول را می‌زند.

اصولگرایان به منظور رسیدن به ائتلاف و تداوم این ائتلاف بحث‌های خود را در بعد نقد و نصیحت به خوبی مهندسی کرده‌اند. آستانه تحمل طیف‌های گوناگون اصولگرایی بالا رفته و تأکید بر مشترکات و اصول اساسی پیوند‌های وثیق بین اصولگرایان است.

این درک که همه اصولگرایان ساکنان کشتی اصولگرایی در میان طوفان‌های سهمگین حوادث داخلی و خارجی هستند مؤثرترین عامل استحکام اصولگرایان است و براساس این عامل، فرمولی به دست خواهد آمد که می‌تواند بر سطح استحکام ائتلاف بیافزاید.

از سویی دیگر گیرنده‌های مسئولان جبهه متحد اصولگرایان باز است و اعتنای لازم نسبت به انتقادات و پیشنهادهای اصولگرایانی که به کار جمعی شوق داشته باشند پیش‌بینی شده است تا در جهت قوام ائتلاف به کار گرفته شود.

گفت‌وگوهای چند ماه گذشته اصولگرایان با رویکرد نقد درونی گفتمانی که به همین منظور صورت گرفته، اکنون مسیر درستی را طی می‌کند و ما فکر می‌کنیم با مشکل چندانی در آینده روبه‌رو نخواهیم شد.

علاوه بر این صحبت‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه اصولگرایان همان سیاق و روشی را در پیش گرفته‌اند که در گذشته داشته‌اند. این داوری چندان عادلانه به‌نظر نمی‌رسد از آنجایی که ساز و کار 6+5 نشان بلوغ سیاسی در طیف اصولگرایان است و دستاوردهای آن به زودی مشخص می‌شود.

دوستان ما در تهران و استان‌ها در قالب 6+5 مرتب درخصوص بازخوانی و بازتولید روش‌ها برای درک بیشتر همگرایی و اتحاد کار می‌کنند و خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی نیز حاصل شده است.

در همین راستا گزارش‌هایی که از سوی نمایندگان اعزامی به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها می‌رسد، بسیار امیدوار‌کننده است.

*دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری

کد خبر 35950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز