یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

دیروز یکشنبه ۲۴بهمن‌ماه، معاملات گواهی سپرده زعفران به‌طور رسمی در شهر مقدس مشهد افتتاح شد.

سلطانی‌نژاد

 در نخستين معامله بورس زعفران، يك كيلو و 160گرم زعفران ايراني به ارزش 50ميليون ريال در قالب گواهي سپرده كالايي به فروش رفت. حامد سلطاني‌نژاد، مديرعامل بورس كالاي ايران در مراسم افتتاحيه بازار معاملات گواهي سپرده زعفران گفت: معاملات زعفران در بورس كالاي ايران هم به‌صورت گواهي سپرده كالايي و هم در بازار فيزيكي به‌صورت نقد، سلف و نسيه انجام مي‌شود.

سلطاني‌نژاد با اشاره به نحوه معاملات گواهي سپرده زعفران گفت: در اين بازار، كشاورزان محصول خود را به انبارهاي تحت كليد بورس كالا مي‌سپارند و معادل آن گواهي سپرده يا همان قبض انبار دريافت و با مراجعه به كارگزاري‌هاي مجاز، محصول خود را عرضه مي‌كنند. او ادامه داد: مدت زمان لازم براي ارزيابي كالا، 24ساعت پس‌از زمان دريافت كالاست.

در اين مدت محصول در قرنطينه انبار باقي مي‌ماند و امكان عودت آن به مالك كالا وجود ندارد. مديرعامل بورس كالاي ايران گفت: معاملات گواهي سپرده زعفران در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 15:30 انجام شده و وجه حاصل از معامله، ظرف 2روز كاري پس از انجام معامله با لحاظ هزينه‌هاي انبارداري و كارمزد معاملات به‌حساب دارنده زعفران واريز مي‌شود. سلطاني‌نژاد گفت: هزينه‌هاي انبارداري براي اين محصول به مبلغ يك ريال به‌صورت روزانه به ازاي هر گرم است.

کد خبر 361863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha