جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای توجه به کیفیت در آموزش عالی، ۱۰ مؤسسه لغو مجوز و ظرفیت ۲۶ مؤسسه صفر شده است.

دانشجو و دانشگاه

به گزارش مهر، دکتر محمد فرهادی در مراسم دومین همایش ملی آموزش عالی تحت عنوان «سرآمدی آموزش» که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: آموزش از پیش‌دبستانی تا دانشگاه به عنوان یک پیوستار مطرح است و تعامل و هماهنگی بین‌ دستگاه‌های اجرایی، یکی از اهداف اصلی این همایش است و ناگفته نماند که پیشرفت‌های علمی و موفقیت‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، مرهون پیشرفت‌های آموزشی است که از اهم آن می‌توان به مأموریت‌گرا کردن زیر نظام‌های آموزش عالی و جلوگیری کردن از توسعه کمی بی‌رویه و نامتوازن اتفاق افتاده در دوره‌های پیشین اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه هدفمند آموزش عالی و کنترل پذیرش در رشته‌های فاقد بازار کار و داوطلب، افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی، تعریف دوره‌های مشترک کارشناسی ارشد و دکتری با معتبرترین دانشگاه‌های دنیا برای اولین بار پس از برجام را از دیگر پیشرفت‌های آموزشی در حوزه علم و فناوری عنوان کرد.

وی ادامه داد: توجه خاص به کیفیت در آموزش عالی به گونه‌ای است که اگر مؤسسه‌ای دارای کیفیت نباشد، باید لغو مجوز شده و ظرفیت پذیرش دانشجوی آن صفر شود. برای مثال ۱۰ مؤسسه لغو مجوز و ۲۶ مؤسسه ظرفیت‌شان صفر شده است.

فرهادی افزود: تا کنون ۳۰۰ برنامه درسی جدید تدوین شده و ۵۳۴ برنامه درسی جهت ارتقای کیفیت آموزش عالی بازنگری شده است و بی‌تردید مجموعه این موفقیت‌ها را باید در پیشرفت‌های آموزشی سه دهه اخیر جستجو کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در سال جاری بسیاری از رشته‌های تحصیلی متقاضی نداشت؛ از جمله رشته‌های علوم پایه که بسیاری از صندلی‌های این رشته‌ در دانشگاه خالی ماند و این بعضاً به خاطر این بود که کیفیت مناسبی نداشتند و نیاز است که در این زمینه در حوزه آموزش‌های پیش از دانشگاه تحول ایجاد شود.

وی گفت: اکنون ۱۰ دوره آموزشی مشترک به ویژه در مقطع دکتری ایجاد شده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: روش‌های سنتی آموزشی باید بازنگری شود و در خصوص پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز بازنگری صورت گیرد.

کد خبر 368982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha