همشهری آنلاین: بزرگترین معامله تاریخ بورس تهران روز یکشنبه 4 آذر 86، به دلیل نبود خریدار انجام نشد.

 سید مهدی عقدایی، معاون سازمان‌خصوصی‌سازی در این باره توضیحاتی داد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، وی گفت: این معامله به علت نبود خریدار به روزهای آینده موکول شد.

عقدایی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی پیش‌بینی به فروش نرفتن عرضه بلوکی سهام فولاد مبارکه را می‌کرد، اظهار داشت: سهام این شرکت از دو روز دیگر با عرضه 4 بلوک 5درصدی به طور جداگانه انجام می‌شود.


سازمان خصوصی‌سازی قصد داشت به وکالت از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، 3 میلیارد و 160 میلیون (معادل 20 درصد ) سهم فولاد مبارکه را به قیمت پایه هر سهم 3900 ریال و به صورت یکجا و نقد عرضه کند.

شرایط برای عرضه بلوکی سهام فولاد فراهم نبود 

 
در همین رابطه اکبر زرگانی نژاد - کارشناس بازار سرمایه - گفت: شرایط برای عرضه بلوک 20 درصدی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازار فراهم نبود.

وی که مدیر عامل شرکت کارگزاری امین سهم است ادامه داد: انجام معامله به صورت نقد و یکجا، شرایط را برای فروش 20 درصدی سهام شرکت فولاد مبارکه دشوار کرده بود.

وی رقم بالای ارزش معامله سهام شرکت فولاد مبارکه را از دیگر دلایل انجام نشدن این معامله بزرگ اعلام کرد و اظهار داشت: بدون شک خریداران در روزهای آینده که سهام این شرکت در چهار بلوک پنج درصدی عرضه خواهد شد، وارد رقابت می‌شوند.

سخنگوی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار زمان عرضه سهام فولاد مبارکه را مناسب نداست و گفت: چنین واگذاری‌هایی، بازی کردن با ارقام و اعداد درشت است که باید بسترسازی مناسب در بازار ایجاد شود تا سهامداران عمده ترغیب به سرمایه گذاری شوند.

بازگشایی نماد معاملاتی 7 شرکت

نماد معاملاتی 4 شرکت بورسی روز یکشنبه 4 آذر 86،‌ بازگشایی شد. در این روز نماد معاملاتی شرکت‌های کابل باختر و کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران پس افزایش سرمایه و صنایع سیمان غرب، سیمان اصفهان، پتروشیمی شیراز پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 بازگشایی شد.

همچنین از امروز داد و ستد سهام ملی صنایع مس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور تصویب صورت‌های مالی طرح کمک به تولید اسید سولفوریک و انتخاب بازرس قانونی و مجمع عمومی فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه از سر گرفته شد.

کد خبر 37505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز