یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تقاضای رو به افزایش برای سرویس‌های اینترنتی و سرمایه‌گذاری ناکافی بر روی زیرساخت‌ها می‌‌تواند اینترنت را در طول سه سال آینده با مشکلات جدی روبه رو کند.

به گزارش تک‌وب گروه پژوهشی نمرتس (Nemertes Research) می‌گوید فراهم‌آورندگان اینترنت لازم است 42 میلیارد تا 65 میلیارد دلار بیشتر – یعنی 60 تا 70 درصد بیش از میزان فعلی-  سرمایه‌گذاری کنند تا مانع در اختلال در اقتصاد دیجیتال شوند.

مشکل به گفته این گروه پژوهشی این است که میزان مصرف پهنای باند بیش از  حدی که زیرساخت‌های موجود اینترنتی توان پشتیبانی از آن را داشته باشند. به گفته گروه نمرتس این مشکل به خصوص در آمریکای شمالی حالت حادی دارد.

نمرتس در گزارش خود می‌نویسد: "اینترنت تقریبا برای پژوهشگران جدی حتی با مهارت‌های فنی ضروری فاقد شفافیت است."

این امر به علت آن است که فراهم‌آورندگان تجاری اینترنت به شدن مانع دسترسی به اطلاعات در مورد کاربرد و نقشه‌های‌راه تکنولوژی می‌شوند.

 این گروه می‌گوید که قابل‌ درک است گه فراهم‌آورندگان خدمات از آشکار کردن داده‌هایی که ممکن است رقابتی‌بودن آنها را متزلزل کند یا حریم شخصی کاربران را به خطر اندازد، اکراه داشته باشند.

این گزارش درپایان  فراهم‌آورندگان محتوی و خدمات را به همکاری با پژوهشگران از لحاظ  در اختیار گذاشتن داده‌ها فرامی‌خوانند.

کد خبر 37555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز