آزاده مختاری: رئیس پلیس تهران در بازدید از اداره آگاهی پایتخت، با تأکید بر قاطعیت در برخورد با باندهای مجرمانه، از رسیدگی ویژه به پرونده متهمان سرقت از خودروهای حمل پول پایتخت خبر داد.

در جریان این بازدید، همچنین سردار رادان به گفت‌وگو با اعضای این باند و باند دیگری که با عنوان مسافرکش از مسافران اخاذی می‌کردند، پرداخت.

سرقت برای تهیه سرمایه کار 

نخستین متهمانی که سرداررادان به گفت‌وگو با آنها پرداخت، اعضای باندی بودند که در جریان سرقت‌های مخوف خود از خودروهای حمل پول، یک مأمور نگهبان خودرو را از پای درآورده و مأمور دیگری را زخمی کرده بودند.

این 3 جوان جنایتکار، 27 آبان در یکی از مخفیگاه‌های خود در حالی به محاصره پلیس آگاهی درآمدند که چندین اسلحه‌ کلاشینکف و نارنجک از مخفیگاه آنها کشف شده بود.

در این گفت‌وگو، هنگامی که سردار رادان از یکی از اعضای باند در باره حمل نارنجک پرسید وی پاسخ داد: نارنجک‌ها  بیشتر نمایشی بود؛ قرار بود اگر لازم شد دست به اقدام انتحاری بزنیم. قصد داشتیم پس از به جیب زدن مقدار قابل توجهی پول، دست از این سرقت‌ها برداریم.

سردار رادان : پس چرا بعد از نخستین سرقت (سرقت مسلحانه از یک صرافی)، باز هم ادامه دادید؟

متهم: بعد از سرقت از صرافی، با احتمال اینکه 30 میلیون تومان پول به دست آورده‌ایم، آن را آخرین سرقت اعلام کردیم، اما چون از زمان طراحی تا عملی شدن نقشه‌مان، یکسال و نیم طول کشید، بدهی زیادی بالا آوردیم، برای همین وقتی از آن مکان سرقت کردیم- اگرچه 43میلیون تومان به دست آوردیم-  همه را در مقابل بدهی‌هایمان پرداخت کردیم و در شرایطی قرار گرفتیم که مجبور به ادامه سرقت‌ها شدیم.

ادعای سرقت برای تأمین پول رهن خانه

دومین باندی که سردار رادان با آنها گفت‌وگو کرد،اعضای باندی بودند که توسط مردی جوان هدایت می‌شد که با همدستی همسرش وجوان دیگری با سوار کردن طعمه‌های خودبه‌خودروی مسافرکشی، از آنها با تهدید اخاذی می‌کردند.

دخترجوانی که همسر سرکرده این باند سرقت بود، دراین گفت‌وگوی کوتاه مدعی شد که به خاطر مشکلات مالی، همسرش- سردسته باند- را دراین سرقت‌ها همراهی می‌کرده و هیچ چیزی از سرقت‌ها نصیب او نمی‌شده است.

این درحالی بود که سرکرده باند نیز به سردار رادان گفت: می‌خواستیم 500 هزار تومان برای رهن خانه جمع کنم.

قرار بود با هم عروسی کنیم اما پول نداشتیم؛ هر بار سرقت می‌کردیم، اتفاقی می‌افتاد و مجبور می‌شدیم پول‌ها را خرج کنیم. خودرو متعلق به پدرم بود، هر وقت دستم می‌آمد می‌رفتیم دزدی!

سردار: اگر با خودروی پدرت مسافرکشی می‌کردی، 10 برابر بیشتر کاسب بودی، جز این بود؟

(...سکوت)

علی، یکی دیگر از متهمان پرونده نیز درباره عضویتش در این باند گفت: احتیاج مالی نداشتم؛ رانندگی می‌کردم و  روزی 20 هزار تومان کاسب بودم  اما «شهرام» به من قرص می‌داد.

مجبور بودم برای تهیه قرص‌ها، با او همکاری کنم. پس از پنجمین سرقت توبه کردم، حتی دست خودم را با تیغ بریدم تا دیگر دنبال این کارها نروم، اما باز هم یک اتفاقی می‌افتاد و به سمت دیگر اعضای گروه کشیده می‌شدم.

توبه دروغین سارقان

رئیس پلیس پایتخت پس از بررسی اظهارات این متهمان در حاشیه بازدید از پلیس آگاهی درخصوص باند سرقت‌های مسلحانه از خودروهای پول‌رسان تهران گفت: لذت از حمل و به کارگیری سلاح و استفاده از آن، ویژگی اعضای این باند بود؛ متهمان حتی از استفاده از نارنجک در سرقت‌ها تردیدی به خود راه نمی‌دادند.

به گزارش ایسنا، وی درباره اظهار ندامت متهمان از سرقت‌های مسلحانه و قتل و مجروح کردن نگهبانان خودروهای حمل پول بانک، تأکید کرد: معمولا تمامی تبهکاران در زمان دستگیری، پیچ توبه را هم طی می‌کنند و اعلام می‌کنند قرار بود دست از ادامه سرقت‌ها بردارند.

کد خبر 38059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز