سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

جواد عزیزی: «این‌قدر سرقت می‌کنم تا خودرویی گرانقیمت و ویلایی زیبا در اسپانیا بخرم و بقیه عمرم را با همسرم در این کشور زندگی کنم».

جوان 22 ساله این جملات را در دفتر خاطراتش نوشت و آن را بست. او با تهیه کلکسیونی از اسلحه تصمیم گرفته بود، هر طوری شده به آرزویش برسد.

به همین خاطر همراه همسر و 3 نفر از اقوامش  نقشه سرقت‌های مسلحانه  را   طراحی کردند.

10 روز پیش مردی سراسیمه خود را به اداره آگاهی مشهد رساند و مأموران را در جریان سرقت خودرو و اموالش توسط 5 مرد و زن مسلح قرار داد.

این مرد به مأموران گفت: در حال عبور از یکی از خیابان‌های مشهد بودم که 3مرد و 2زن مسلح که لباس نظامی به تن داشتند، به من فرمان ایست دادند، چون تصور می‌کردم آنها مأموران ایست و بازرسی هستند توقف کردم، ولی آنها پس از گرفتن مدارکم خواستند از ماشین پیاده شوم.

من هم به دستورشان عمل کردم  اما در همین هنگام یکی از مردان مسلح که مسلسل دستی داشت، با تهدید جیب‌هایم را خالی کرد و پس از گرفتن لباس‌هایم همراه دیگر همدستانش سوار ماشین من شده و پا به فرار گذاشتند.پس از اظهارات این مرد، ماجرا به سرهنگ ماشاء‌الله صادقی- رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی- گزارش شد و با توجه به حساسیت موضوع گروهی از کارآگاهان مأموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی، اعضای این باند مسلح را شناسایی و دستگیر کنند.

هنوز چند روز از نخستین سرقت نگذشته بود که ماجرای سرقتی مشابه به پلیس گزارش شد.

در این سرقت نیز سارقان 3 مرد و 2 زن مسلح بودند که لباس نظامی به تن داشته و با دایرکردن ایست بازرسی دست به سرقت یک خودروی مدل بالا زده بودند.

کارآگاهان در تحقیق از مالباختگان دریافتند تمامی سارقان، جوانانی هستند که کمتر از 23 سال سن دارند.

این در حالی بود که ادامه بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان در تمامی سرقت‌ها، خودروهای مدل بالا را هدف قرار داده و در بعضی از دستبردهای مسلحانه حتی لباس طعمه‌هایشان را نیز به سرقت می‌برند .

از آنجا که احتمال می‌رفت آنها پس از سرقت‌ خودروهای مدل بالا از آنها برای گردش و تفریح استفاده می‌کنند، مشخصات تمامی این خودروها در اختیار واحد‌های گشت پلیس قرار گرفت و عملیات گسترده برای ردیابی سارقان آغاز شد.

اولین سرنخ

یک هفته پس از نخستین سرقت، مأموران در منطقه حصار گلستان مشهد به یک پژو 206 که 5 زن و مرد سرنشینان آن بودند ظنین شدند.

آنها در بررسی مشخصات خودرو دریافتند این خودرو یکی از خودروهای به سرقت رفته از سوی باند مخوفی است که تحت تعقیب پلیس قرار دارد و بلافاصله به راننده دستور ایست دادند.

با فرار این خودرو مأموران گشت ماجرا را به تمامی واحدهای عملیاتی پلیس مشهد و کلانتری حصار گلستان اطلاع دادند و عملیات تعقیب سارقان آغاز شد.

در این عملیات، سرنشینان پژو که تمامی راه‌های فرار را بسته می‌دیدند شروع به تیراندازی به سوی پلیس کردند، اما پس از چند دقیقه درگیری مسلحانه 4 نفر از آنها دستگیر شدند.

سرهنگ ماشاءالله صادقی روز گذشته با بیان این خبر گفت: پس از دستگیری سارقان و کشف یک قبضه مسلسل دستی، یک قبضه کلاشینکف و 3 قبضه سلاح کمری از آنها، مخفیگاه باند تحت بازرسی پلیس قرار گرفت و در این بازرسی‌ها 10دست لباس نظامی، 15 کیلو تریاک، 20پلاک جعلی و صدها مهر و مدارک شناسایی و احکام مأموریتی جعلی و تعداد زیادی لوازم مسروقه  کشف شد.

وی با بیان این که سارقان با دایر کردن ایست بازرسی طی یک هفته 5خودروی مدل بالا را در مشهد به سرقت برده‌اند، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعضای این باند مخوف علاوه بر این سرقت‌ها به یک طلافروشی نیز دستبرد زده و یک سرقت دیگر در گوهردشت کرج نیز مرتکب شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر پلیس احتمال می‌دهد اعضای این باند در شهرهای تهران، کرج، قزوین و قوچان نیز سرقت‌هایی مرتکب شده‌اند که تحقیق در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 38319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز