آزاده مختاری: راننده خودروی گرانقیمت، وقتی 5 مرد مسلح را در تعقیب خود دید، برای نجات ازدام آنها با یک تصادف سنگین، پلیس را به محل حادثه کشاند.

ساعت یک بامداد 10 آذرماه، مأموران کلانتری 123 نیاوران درهنگام گشت زنی درحوالی میدان ارتش، صدای برخورد وحشتناک 2 خودرو را شنیدند.

وقتی مأموران پلیس خود را به صحنه رساندند، متوجه تصادف یک خودرو گرانقیمت و یک خودرو ریوی سفید رنگ در گوشه‌ای ازمیدان شدند؛ این درحالی بود که سرنشینان ریو با مشاهده پلیس، یکی از همدستان خود را جا گذاشته و در تاریکی شب متواری شدند.

راننده خودرو گرانقیمت که با مشاهده کارآگاهان، امیدی تازه یافته بود، خود را به پلیس رساند  و مدعی شد 5مرد مسلح قصد ربودن وی را داشتند که  بعد از تعقیب و گریز ناکام ماندند.مأموران با شنیدن ادعای این مرد، بلافاصله تنها بازمانده باند سرقت مسلحانه را  بازداشت کردند.

تعقیب و گریز در شهر

«همراه دوستم سوار بر خودروام در حال حرکت در یکی ازخیابان‌های شمال شهربودیم که ناگهان سرنشینان جوان یک خودروی ریوی سفید، سد راهمان شدند.  آنها مدعی بودند مأمور پلیس هستند و به این بهانه سعی داشتند ما را ازخودرو پیاده کنند».

این نخستین اظهارات راننده خودروی مدل بالا  بود که  ادعا می‌کرد سرنشینان ریو، قصد سرقت از وی را داشته‌اند.

وی در توضیح ماجرا گفت: با روبه‌رو شدن با مأمورنماها، شیشه‌ها را بالا کشیدم و با قفل کردن درهای خودرو، مانع ورود آنها به داخل خودرو شدم، ولی سارقان مأمورنما با کوبیدن کلت و قمه به شیشه‌ها سعی داشتند ما را وادار به تسلیم کنند.

این مرد به مأموران کلانتری 123 گفت: در حالی که احتمال می‌دادم آنها بخواهند شلیک کنند، برای فرار از دستشان با سرعت بالایی شروع به حرکت کردم و به این ترتیب، تعقیب و گریز 20 دقیقه‌‌ای سارقان و ما آغاز شد.

در حالی که فرار را بی‌نتیجه می‌دیدم، تصمیم گرفتم تا مغلوب آنها که قصد سرقت خودروام یا اخاذی داشتند نشوم و در آن زمان تنها فکری که به ذهنم رسید این بود که با خودروی آنها شاخ به شاخ برخورد کنم، فکر می‌کردم بعد از تصادف آنها دست از سرمان برمی دارند، اما با وجود تصادف سنگین، یکی از سارقان ازخودرو پیاده شد و قصد شلیک به سوی ما را داشت که در همین هنگام پلیس از راه رسید.

قاضی رضا جعفری- معاون دادستان دردادسرای جنایی- روز گذشته با بیان این خبر گفت: از 3 ماه قبل با وقوع چندین سرقت مسلحانه توسط چند جوان مأمورنما، کارآگاهان پلیس آگاهی در تعقیب سرنشینان یک ریوی سفید رنگ بودند که تنها در یک  سرقت‌   112 میلیون تومان سرقت کرده بودند که با دستگیری نخستین عضو باند در صحنه تصادف، دیگر اعضای باند نیز شناسایی شدند.

وی درادامه گفت: جست‌وجوی کارآگاهان اداره یکم آگاهی تهران بزرگ – مبارزه با سرقت مسلحانه – درحالی برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد که یکی از متهمان فراری این پرونده، متهم به ارتکاب یک فقره قتل عمدی است.

کد خبر 38320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز