چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۳:۵۶
۰ نفر

مهدی ربوشه:‌ عصر روز دوشنبه این سروصدای بلندگوی فیروز کریمی بود که تمرینات استقلال را تحت ‌الشعاع قرار داد تا گمانه پایان یافتن حرکات عجیب و غریب مربی شوخ‌طبع در حد یک خیال باقی بماند.

 خیلی‌ها اعتقاد داشتند فیروز کریمی پس از قرار گرفتن در رأس کادرفنی آبی‌های پایتخت، چهره متفاوتی از خود نشان خواهد داد. حداقل اینکه بسیار کمتر از قبل، خود و تیم پرطرفدار استقلال را در معرض حاشیه‌ها قرار می‌دهد، اما انگار سرمربی تازه‌وارد آبی‌ها همچنان در مسیر طنزپردازی حرکت می‌کند. او در مصاحبه‌ای تأکید کرده است: از من نخواهید شوخی نکنم.

متفاوت از حجازی

 حالا فیروز کریمی درست برخلاف ناصر حجازی، به راه انداختن حرکات عجیب در تمرینات استقلال را حتی امری روحیه‌بخش می‌داند. سرمربی آبی‌ها در دفاع از شیوه خود می‌گوید: قصد دارم تیمم را از لحاظ روحی در حد بالایی قرار دهم. برای رسیدن به این هدف، از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنم.

 اما گویا این شیوه چندان مورد پذیرش ناصر حجازی نیست. هرچند که او برای به حاشیه نرفتن استقلال در شرایط فعلی، قصد ندارد بر سر موضوعات این‌چنینی با فیروز کریمی وارد مشاجره شود. از سویی شیرین‌زبانی همه‌کاره استقلال تا حدودی سکوت معنادار حجازی را باعث شده.

 منابع نزدیک به حجازی می‌گویند: رئیس سازمان فوتبال استقلال در حال حاضر فقط به ضرورت خروج از بحران می‌اندیشد. حجازی دوست ندارد رقبای بیرون گودمانده طی هفته‌های آتی از ناکامی زوج فنی استقلال سخن بگویند. نکته جالب توجه اینکه فیروز کریمی حتی بحث تشکیل زوج در استقلال را نیز چندی پیش با ادبیات خاص خود این‌گونه تشریح کرد؛ «ناصرخان زوجی می‌سازیم که تاریخ فوتبال به خودش ندیده باشد.»

اما موضوعی که سرمربی شوخ‌طبع را شاید گاهی دچار نگرانی کند، کم‌گویی‌های ناصر حجازی است. رئیس سازمان فوتبال این باشگاه در طول مدت سرمربی شدن فیروز کریمی در استقلال تنها یک بار درباره وی اظهارنظر کرده است. حجازی خیلی کوتاه سیاست فعلی خود را حمایت از کریمی برشمرده و گفته است حالا همه وظیفه دارند از سرمربی جدید حمایت کنند.

مخالفان فیروز

در حالی که فیروز کریمی استقلال را این روزها به متن حاشیه تبدیل کرده، برخی از قدیمی‌های این باشگاه طی چند روز اخیر درباره رفتارهای وی هشدارهایی را به صورت رسانه‌ای مطرح کرده‌اند.حسن روشن که در حال حاضر مدیریت تیم‌های پایه‌ استقلال را برعهده دارد روز گذشته در گفت‌وگویی به انتقاد شدید از رفتارهای فیروز کریمی پرداخت. وی گفت: واقعاً متأسفم که آقایان با بحران استقلال بی‌تفاوت برخورد می‌کنند و همه‌چیز را به شوخی می‌گیرند.

 روشن ادامه داد: مجری برنامه تلویزیونی از سرمربی استقلال می‌پرسد که دل هواداران این تیم آتش گرفته و چه کسی در این خصوص پاسخگو است؟ آن‌وقت آقای کریمی که فکر می‌کند حرف‌هایش خیلی بامزه است با گفتن این جمله که می‌گوییم آتش‌نشانی خبر کنند، احساسات میلیون‌ها هوادار را به بازی می‌گیرد.وی همچنین رفتارهای فیروز کریمی در تمرینات استقلال را در شأن این باشگاه ندانسته و تأکید می‌کند: رفتار او شخصیت باشگاه استقلال را پایین می‌آورد.

در همین حال فیروز کریمی که البته به لحاظ فنی خیلی‌ها او را مربی توانایی می‌دانند و معتقدند در نیم‌فصل دوم وی حتی استقلال را وارد رقابت قهرمانی نیز خواهد کرد، برای تمامی انتقادها گویا پاسخی جز سکوت ندارد. هرچند که او در توضیح اقدام عجیب اما تکراری عصر روز دوشنبه خود گفته است: وقتی گلویم درد می‌کند، نمی‌توانم فریاد بکشم. به همین دلیل است که در چنین مواقعی بلندگو به کار می‌آید.

هیچ‌کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد که شوخی‌های فیروز کریمی که گاهی اوقات از دایره طنزپردازی نیز خارج شده با واکنش منفی سرمربی بدون حاشیه پرسپولیس مواجه شود. ماجرای کریمی و قطبی به حاشیه‌های دیدار پرسپولیس برابر استقلال اهواز برمی‌گردد. فیروز یکی، دو روز قبل از روبه‌رو شدن با افشین قطبی گفت: او را به قطب شمال می‌فرستم شاید هم به قطب جنوب.

 استقلال اهواز بازی را در تهران باخت. اما این باعث نشد که مربی شوخ‌طبع دست از حرف‌های عجیب خود بردارد. بنابراین در برنامه 90 نه‌تنها از سرمربی پرسپولیس به خاطر حرف‌های قبل از بازی عذرخواهی نکرد بلکه ترجیح داد ضمن انتقاد از عملکرد سرمربی پرسپولیس، افشین قطبی را لاف‌زن قلمداد کند. لفظی که قطبی نمی‌توانست برداشت مثبتی از آن داشته باشد.

 بنابراین واکنش خود را با فاصله‌ای چندروزه این‌گونه مخابره کرد: کریمی زیاد حرف می‌زند. بهتر است به جای طنزپردازی تیمش را جمع کند. هرچند عده‌ای برای تکذیب این حرف‌ها از سوی قطبی لحظه‌شماری می‌کردند اما درست در چنین شرایطی این سرمربی پرسپولیس بود که روز گذشته در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های ورزشی تأکید کرد: اگر این هشدار را به کریمی نمی‌دادم فکر می‌کرد که نمی‌توانم پاسخش را بدهم.پایان گرفتن ماجرای کریمی با قطبی اما با توجه به سوابقی که سرمربی استقلال دارد، تقریباً بعید به نظر می‌رسد.

 نیمکت شلوغ

تصمیمات غیرمنتظره مسئولان باشگاه استقلال حالا کار را به جایی رسانده که مسئولان برخی از باشگاه‌های لیگ دسته اولی نیز به تحلیل و حتی انتقاد از شرایط استقلال پرداخته‌اند.

 علی پروین که گفته می‌شد پیش از حضور فیروز در استقلال با وی مذاکراتی داشته است، یکی، دو روز پیش در مصاحبه‌ای شرایط کادرفنی استقلال را بدون هیچ مقدمه‌ای به چالش کشید و گفت: مگر تیم‌ملی را گرفته که نیمکت‌اش این‌قدر شلوغ است؟ مگر چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟

در حالی که برخی از قدیمی‌های استقلال رفتارهای فیروز کریمی را متناقض با شخصیت این باشگاه برمی‌شمرند، آخرین خبرها حاکی از آن است که مسئولان باشگاه استقلال نه‌تنها با شوخ‌طبعی این مربی مشکلی ندارند بلکه با تصور افزایش سطح روحی بازیکنان حتی در مقام تمجید از حرکات عجیب و غریب فیروز کریمی هم برآمده‌اند.

کد خبر 38369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز