جواد عزیزی: با شناسایی 3 باند قاچاق برنج‌های وارداتی در 3 شهر مختلف، بیش از 100 تن برنج قاچاق کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی کشور با بیان این خبر گفت: 2 هفته قبل گزارشی در اختیار پلیس آگاهی هرمزگان قرار گرفت که از فروش برنج‌های تایلندی و نامرغوب پاکستانی به‌عنوان برنج درجه یک خارجی از سوی یک باند خلافکار حکایت داشت.

سرهنگ فتح‌الله زمانیان ادامه داد: با دریافت این گزارش کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی هرمزگان، محل فعالیت این باند را که 2خانه مسکونی در بندرعباس بود شناسایی و آنجا را به محاصره درآوردند. به این ترتیب با دریافت دستور قضائی پا به این خانه گذاشته و با دستگیری اعضای باند 72 هزار و 730 کیلو برنج نامرغوب و تایلندی کشف کردند.

سرهنگ زمانیان با اشاره به کشف محموله دیگری از برنج‌های تایلندی در کرمان گفت: مدتی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی کرمان در مسیر شهربابک به هرات به یک تریلی که در یک جاده فرعی در حرکت بود مظنون شدند.

أموران پس از متوقف کردن این خودرو در بازرسی آن با 450 کیسه  برنج تایلندی مواجه شدند.وی ادامه داد:با توجه به اینکه 2سرنشین تریلی هیچ بارنامه و پروانه گمرکی برای حمل این محموله نداشتند، مأموران آنها را دستگیر و به اداره پلیس انتقال دادند. متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند که این محموله 22 هزار و 530 کیلویی قاچاق را از چابهار بارگیری کرده و قصد انتقال آن به تهران را داشته‌اند که توسط مأموران دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز   آگاهی کشور از کشف یک محموله دیگر برنج‌های تایلندی در زنجان خبر داد و گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی زنجان مدتی قبل به یک کامیون که در مسیر بیجار به زنجان در حرکت بود مشکوک شدند.

آنها وقتی متوجه شدند این کامیون حامل کارتن‌های قند است، به بازرسی این محموله پرداخته و پس از برداشتن تعدادی از کارتن‌های قند متوجه شدند در بقیه کارتن‌ها، کیسه‌های 10کیلویی برنج   قاچاق، جاسازی شده است.

به این ترتیب، پس از کشف 7 هزار کیلو برنج، سرنشینان کامیون دستگیر و برای تحقیقات به اداره پلیس منتقل شدند.

سرهنگ زمانیان با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر باندهای سودجو به قاچاق برنج‌های نامرغوب خارجی به ایران روی آورده‌‌اند گفت: این افراد با توجه به قیمت پایین برنج‌های نامرغوب، آنها را وارد کشور کرده و پس از تهیه محموله‌های برنج وارداتی، اقدام به مخلوط کردن این محموله‌ها با برنج‌های نامرغوب می‌کنند، سپس برنج‌های مخلوط شده را در کیسه‌هایی با آرم جعلی برنج درجه یک بسته‌بندی کرده و به کشور عراق و استان‌های کشور قاچاق می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه واردات برنج تایلندی در انحصار سازمانی وابسته به وزارت بازرگانی است، در حال حاضر پلیس آگاهی کشور تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده تا مشخص شود برنج‌های وارداتی چگونه وارد بازار آزاد شده و در سطحی گسترده به عراق قاچاق می‌شوند.

کد خبر 38432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز