مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۱
۰ نفر

شهردار تهران شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از تعیین سرنوشت پلاسکو خبر داد.

پلاسکو

محمدعلي نجفي در اين پيام آورده است: يكي از دغدغه‌هاي من از زمان پذيرش مسئوليت شهرداري و حتي قبل از آن، وضعيت كسبه پلاسكو و آن ساختمان بود. امروز (شنبه) در جلسه‌اي كه با مهندس سعيدي‌كيا، رئيس بنياد مستضعفان داشتم، در اين خصوص به توافق نهايي و عملياتي دست يافتيم.

در بخش ديگري از اين پيام آمده است: بنياد مستضعفان در ضلع شرقي ساختمان پلاسكو زميني به متراژ 4هزار و 300متر را تملك كرده است. در اين جلسه توافق كرديم كه با قيد فوريت و با رعايت ضوابط شهرسازي يك بنا با معماري فاخر در محل ساختمان پلاسكو ساخته شود.

نجفي در ادامه به تعهد شهرداري مبني بر صدور مجوز و پروانه‌هاي لازم اشاره كرده و از تعهد بنياد مستضعفان نيز گفته كه بنياد بايد به فوريت عمليات اجرايي ساخت اين بنا را آغاز كند.شهردار تهران در بخش انتهايي پيام خود نوشته است: پلاسكو فاجعه‌اي بود كه از يادها نمي‌رود، اما اميدواريم با ساخته‌شدن اين ساختمان بخشي از خاطرات تلخ اين حادثه و مصايب كسبه ساختمان پلاسكو برطرف شود.

30دي‌ماه سال قبل بود كه بر اثر بروز آتش‌سوزي در ساختمان 50ساله پلاسكو اين بنا فروريخت و موجب شهادت 16آتش‌نشان و 5شهروند شد. برج پلاسكو حدود 650واحد تجاري داشت كه تمام آنها در اين حادثه تخريب شدند.اگرچه 10‌ماه از تخريب اين ساختمان مي‌گذرد اما در اين مدت اقدامي از سوي بنياد مستضعفان براي بازسازي صورت نگرفته بود. اين در حالي است كه سعيدي‌كيا، رئيس بنياد مستضعفان بعد از حادثه ريزش پلاسكو گفته بود اين ساختمان دو ساله ساخته مي‌شود. با وجود اين بعد از تخريب پلاسكو كسبه آن در مجتمع تجاري نور به فعاليت خود ادامه دادند اما در تمام اين مدت نيز بارها اعتراضات خود را درباره عدم‌تعيين تكليف اين ساختمان اعلام كرده بودند.

کد خبر 390558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha