همشهری آنلاین: ۱۲۰۰ نفر از اعضای گروه دوام ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ طی گذراندن دوره‌های آموزشی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه آماده شدند.

منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، محمد باقر شفائی دبیرستاد مدیریت بحران منطقه گفت: این منطقه با داشتن 1200 نفر عضو گروه دوام از جایگاه ویژه ای در بین مناطق 22 گانه برخوردار است وتا کنون علاوه بر آموزش های مختلف در مساجد، پایگاه های بسیج ،حسینیه ها، ادارات و سازمان های محلات 14 گانه بیش از 30 گروه دوام آموزش دیده تشکیل داده است.

شفاهی اظهار داشت: از مهم ترین اهداف این ستاد، امداد رسانی به شهروندان منطقه در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه در کنار سایر سازمان های امدادی و خدمت رسان است.

وی در خصوص آموزش های ارائه شده توسط این ستاد به طرحی با عنوان دوام ( داوطلب واکنش اضطراری محله ) اشاره و بیان کرد: اهالی محله های منطقه در قالب کارگاه ها و کلاس های آموزشی با نقاط بحران زا ، بحران زدا،پناهگیری صحیح در زمان وقوع زلزله کمک های اولیه ، امداد رسانی به مجروحان، جست و جوی افرادی زیر آوار مانده،روانشناسی بحران، حمل مصدوم، اطفاء حریق،آشنا می شوند تا بتوانند در زمان بروز حادثه جان خود و دیگران را نجات دهند .

این مسئول با اشاره به آموزش های مستمرخاطر نشان کرد : در دوره های زمانی منظم و مرتب مربی ها برای اعضای کانون های دوام کلاس های توجیهی و آموزش عملی، کار با ابزار و ادوات امدادی همچون به کارگیری دستگاه های چوب بر ، بتن بر، آهن بر، چگونگی استفاده از جک های هیدرولیک ، موتور برق ، پمپ های آب ، کف کش، بتن کش، کپسول های آتش نشانی برگزار می کنند.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه با اشاره به اهمیت شناخت نقاط پر خطر و بافت های فرسوده اظهار داشت : علاوه بر شناسایی این نقاط در محله هایی از جمله نعمت آباد، شهرک بخارایی، بازار احسانی، خیابان‌های زنهاری، بدر، احسانی، احد، بخشهای وسیعی از مرتضی گرد، توان خود را به آموزش و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برون رفت از این معضلات در مواقع بحران و بروز حوادث غیر مترقبه در این محلات اختصاص داده ایم.

کد خبر 390851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha