مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: حدود 190 میلیون نفر یعنی سه درصد جمعیت جهان در سال 2005 در خارج از کشورشان زندگی می‌کردند.

این آمار در گزارش جدید بانک جهانی درج شده است که از آمار سازمان ملل متحد اخذ شده است. 95 میلیون نفر از این تعداد معادل 6/49 درصد آنان زن هستند.

به گزارش آی‌پی‌اس نیوز، گزارش بانک جهانی که مهاجرت بین‌المللی زنان نام دارد، در فاصله 45 سال از سال 1960 تا 2005، نسبت سهم زنان از مهاجران3درصد افزایش یافت.

موریس شیف اقتصاددان ارشد در گروه تحقیق توسعه بانک جهانی گفت سهم زنانی که برای اشتغال و نه به دلایل خانوادگی مهاجرت می‌کنند، در طول زمان افزایش یافته است.

البته درباره مشاغل زنان، درآمد آنان و چگونگی صرف این درآمد اطلاعات چندانی وجود ندارد.

مقامات بانک جهانی با استفاده از آمار رسمی می‌گویند مهاجران در سال 2006 معادل 200 میلیارد دلار به کشورهای خود فرستادند  اما ماه گذشته آمار جدیدی از سوی یکی از سازمان‌های تابعه سازمان ملل و بانک توسعه بین‌آمریکا منتشر شد که این رقم را اندکی بیش از 300 میلیارد دلار اعلام کرد. هنوز معلوم نیست سهم زنان از این رقم چقدر است.

تحقیقات نشان می‌دهد وقتی مردان مهاجر برای خانواده خود در کشورشان پول می‌فرستند، زنان بیشتر آن را صرف آموزش و خدماتی می‌کنند که دورنمای خانواده را بهبود بخشد.

بر اساس این گزارش، شمار مهاجران زن از اتحاد شوروی بیش از مردان است (58 درصد و در حال افزایش). در اروپا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین و کارائیب این نسبت تقریباً برابر با مردان و رو به فزونی است.

در آمریکای شمالی، این نسبت برابر و ثابت و در آفریقا کمتر است (47 درصد و در حال افزایش). در آسیا، مهاجران زن 43 درصد کل مهاجران را تشکیل می‌دهند و این نسبت رو به کاهش است.

زنان مهاجری که در آمریکا درس خوانده‌اند، بیشتر از همتایان خود درآمد دارند که در کشورهای خودشان تحصیل کرده‌اند. در این دسته اخیر، زنان ایرلندی، استرالیایی و انگلیسی بیشترین درآمد را داشتند.

در کشورهای در حال توسعه، زنان مهاجر آفریقایی، جامائیکایی و هندی بالاترین دستمزد را به خود اختصاص می‌دهند. مهارت‌های زبان انگلیسی علت موفقیت این زنان پس از مهاجرت است.

کد خبر 39117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز