همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر نیرو در مورد اجرای اصل 44 در وزارت نیرو گفت: در حال حاضر اساسنامه 10 نیروگاه شامل 8 نیروگاه حرارتی و 2 نیروگاه بادی در شورای نگهبان است که پس از تصویب به سازمان خصوصی سازی معرفی خواهند شد

به گزارش سایت خبری وزارت نیرو ،حمید چیت چیان افزود: همچنین مجوز احداث بیش از 30 هزار مگاوات نیروگاه به بخش خصوصی داده شده ، ضمن اینکه تا کنون چند نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

وی به تصویب قانون استقلال شرکت های توزیع نیروی برق ازحدود دو سال پیش اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون آیین نامه های لازم تدوین شده و سرمایه و دارایی هایی که قبلا متعلق به شرکت های برق منطقه ای بود ، به شرکت های مستقل توزیع استانی انتقال یافت.

چیت چیان از آغاز فرایند واگذاری این شرکتها در استانهای قزوین و زنجان خبر داد و گفت: با واگذاری این شرکت ها تجربه به دست آمده به سایر شرکت ها تعمیم خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تعداد بسیار زیادی از شرکت های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی ساتکاب که صنایع پشتیبان صنعت آب و برق هستند تا کنون به بخش خصوصی واگذار شده اند.

قائم مقام وزارت نیرو همچنین از واگذاری شرکت های مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی و تمامی شرکتهایی که دولت در آنها سهمی داشته به سازمان خصوصی سازی خبر داد و افزود: شرکتهای آب و فاضلاب به دلیل زیان ده بودن تا کنون واگذار نشده اند که امیدواریم با اصلاح ساختار و تامین زیان این شرکتها توسط دولت بتوانیم هر چه سریعتر شرکتهای آب و فاضلاب را نیز در فرایند خصوصی سازی قرار دهیم.

کد خبر 39323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز