همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به سرزمین وحی، گفت: در این سفر علاوه بر ادای مناسک معنوی حج، با مسئولان عربستان و برخی سران کشورهای دیگر نیز دیدارهایی خواهیم داشت.

آقای محمود احمدی نژاد در گفت و گو با واحد مرکزی خبر، ضمن بیان مطلب فوق، افزود: البته بیشتر وقت، علاوه بر ادای اعمال و مناسک، صرف دیدار با مسلمانان و شخصیت‌های اسلامی خواهد شد که از سایر مناطق دنیا در این همایش معنوی شرکت می‌کنند.

رئیس جمهور در پیامی به ملت ایران در‌آستانه این سفر معنوی گفت: ملت ایران بهترین ملت‌هاست و هر جا نام این ملت بر زبان‌ها جاری می‌شود وجودمان سرشار از غرور و افتخار می‌شود.

وی افزود: دعای من در این سفر این است که این ملت راه عزتمندی و سربلندی را که در پیش گرفته است تا حصول به آرمان‌های بلند خود، با موفقیت بپیماید و همواره این ملت و رهبر عزیز و مولای ما حضرت ولی عصر (عج)، در پناه حق سالم و موفق باشند.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا با سر تراشیده به ایران باز خواهد گشت با خنده گفت: بار دوم است به حج تمتع می‌رود و طبق اصول فقهی کسانی که دومین بار به حج مشرف می‌شوند چیدن اندکی از موی سر برای آنان کافی است.

برای بدرقه رئیس جمهور، ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، داوودی معاون اول رئیس جمهور، غلامحسین الهام وزیر دادگستری و سخنگوی دولت، سعیدی کیا وزیر مسکن و شهرسازی، سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور، زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شیخ الاسلام رئیس دفتر رئیس جمهور و ابوترابی فرد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در فرودگاه مهرآباد حضور داشتند.[رییس جمهوری عازم مکه مکرمه شد]

کد خبر 39383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز