شنبه ۱ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم پرمهره نفت تهران بار دیگر قهرمان رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد ایران شد.

این تیم در مرحله نیمه‌نهایی و فینال این مسابقات به ترتیب برابر تیم‌های گاز مازندران و صنایع و معادن همدان با نتایج مشابه 4 بر 3 به برتری رسید و پرونده پیکارهای لیگ 86 را بست. در پایان پیکارهای این دوره بعد از تیم نفت، تیم‌های صنایع و معادن همدان، راه‌آهن خراسان و گاز مازندران در مکان‌های بعدی ایستادند.

 دیدارهای یک‌روزه نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی آزاد که با حضور علاقه‌مندان پرشمار کشتی از سراسر کشور برگزار شد، دارای جذابیت‌ها و ویژگی‌هایی بود که می‌تواند در آستانه رقابت‌های انتخابی تیم ملی در اصفهان بسیار تعیین‌کننده و حائز اهمیت باشد. فشار سنگین این مسابقات موجب شکست کشتی‌گیرانی همچون فردین معصومی، مهدی حاجی‌زاده، مسعود و میثم مصطفی جوکار، بابک نورزاد و علی‌اصغر بذری شد تا ثابت شود بار دیگر کشتی ایران اعتماد از دست رفته خود را بازیافته و با ظهور مدعیان تازه و توانمندی‌های آنها می‌توان نشانه‌هایی محسوس از آمادگی و پیشرفت را در میان تمامی مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی مشاهده کرد.

همین کافی است که توجه شود حتی کشتی‌گیری نظیر مراد محمدی که یکی از مطرح‌ترین کشتی‌گیران ما در سطح جهان است در دو کشتی آخر خود در لیگ مقابل دو کشتی‌گیر گمنام یک تایم می‌بازد و یک تایم با تساوی یک بر یک به برتری می‌رسد.

شکست معصومی مقابل ابراهیمی

 اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی آزاد را تیم‌های صنایع و معادن همدان و راه‌آهن خراسان برگزار کردند که این مسابقه برخلاف انتظار با نتیجه 6 بر یک به سود نماینده همدان به پایان رسید.

 همدانی‌ها که قبل از سفر به تهران به استاندار خود قول قهرمانی داده بودند، در مسابقه با راه‌آهن خراسان فقط در وزن 55 کیلوگرم نتیجه را به حریف واگذار کردند و در بقیه اوزان، برتری بی‌چون و چرایی داشتند. شکست فرید دژم‌خو، کشتی‌گیر تبریزی آنها در حقیقت شوک به موقعی بود تا بقیه نفرات تیم صنایع با دقت و هوشیاری بیشتری به روی تشک بروند و این پیروزی خوب را برای تیم خود به ثبت برسانند.

 عباس بیگلربیگی در وزن 60 کیلوگرم، مصطفی آخوندی را برد. مسعود مصطفی جوکار در 66 کیلوگرم بر نصرالله فدایی چیره شد. صادق گودرزی در 74 کیلوگرم بر رضا رمضان‌زاده غلبه کرد. جمال میرزایی در 84 کیلوگرم بار دیگر مهدی حاجی‌زاده را شکست داد.

مصطفی یونسی‌نیا برابر حمید سیفی به پیروزی رسید و در مسابقه‌ای تماشایی در وزن 120 کیلوگرم سعید ابراهیمی، نایب‌قهرمان 96 کیلویی جهان برابر فردین معصومی دستش بالا رفت.

ابراهیمی در تایم اول بعد از آنکه با پیش‌انداز خاک شد با گرفتن زیر از مچ پا نتیجه را یک بر یک به سود خود تمام کرد. او در تایم دوم هم در حالت دست در مخالف معصومی را روی پل برد و با گرفتن 2 امتیاز کشتی را به سود خود به پایان رساند. این یکی از جذاب‌ترین کشتی‌های انجام شده در مرحله نیمه‌نهایی بود که به نظر می‌رسد وقوع آن استراتژی جدیدی از سوی مربیان تیم ملی در راستای استفاده بهینه از نیروهای موجود در بازی‌های المپیک 2008 پکن باشد.

تیم نفت در شرایطی مسابقه مرحله نیمه‌نهایی برابر گاز مازندران را 4 بر 3 به سود خود تمام کرد که اگر شکست غافلگیرانه ضربه فنی بابک نورزاد برابر یاسر خالپور در وزن 55 کیلوگرم و مهره‌چینی اشتباه مربیان گاز برابر حریف رقم نمی‌خورد، نتیجه این مسابقه می‌توانست به صورت دیگری ثبت شود.

 استفاده نکردن از حامد تاتاری و امین مردانی در اوزان 84 و 96 کیلوگرم پازل شکست تیم مازندران را کامل کرد. در این مسابقه مراد محمدی در وزن 60 کیلوگرم حریف جوان خود سعید احمدی را مغلوب کرد. جدال تماشایی دو ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم حمید محمدنژاد و حسن طهماسبی این بار 2 بر یک به سود طهماسبی به پایان رسید.

 ایمان محمدیان عضو تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی چین در میان تعجب همگان در وزن 74 کیلوگرم در دو تایم پیاپی برابر میثم مصطفی جوکار برنده شد. دیدار تماشایی علی‌اصغر بذری و رضا یزدانی در 84 کیلوگرم 2 بر یک به سود یزدانی پایان یافت.

 بذری تایم دوم این مسابقه را با اجرای دوخمی حرفه‌ای 3 بر صفر به سود خود تمام کرد. دست امیرعباس مرادی گنجی در 96 کیلوگرم مقابل محمد صادق‌زاده بالا رفت و در نهایت علیرضا رضایی در وزن 120 کیلوگرم با غلبه بر محمدرضا آذرشکیب، نایب‌قهرمان جوانان جهان، انتقام شکست قبلی را از این کشتی‌گیر گرفت.

دیدار فینال پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد در سال 86 اگر با اشتباه آشکار مربیان تیم صنایع و معادن همدان در استفاده نکردن از سعید ابراهیمی در وزن 120 کیلوگرم همراه نبود می‌توانست نتیجه دیگری را رقم بزند، چراکه دو تیم نفت تهران و صنایع و معادن همدان در پایان دیدارهای 6 وزن به تساوی 3 بر 3 رسیدند و مقابله 120 کیلویی‌های دو تیم چهره قهرمان این فصل را مشخص می‌کرد.

غیبت ابراهیمی که با پیروزی بر فردین معصومی شایستگی‌های این کشتی‌گیر حتی در سنگین وزن را نشان می‌داد، اجازه داد امید گل‌محمدزاده، 021 کیلویی نفتی‌ها دستش برابر سعید رضایی بالا برود و در نهایت تیم نفت با پیروزی 4 بر 3 قهرمانی خود را جشن گرفت.

در مسابقه فینال مبارزه تماشایی رضا یزدانی و جمال میرزایی در 84 کیلوگرم یک جنگ تمام عیار بود. میرزایی تایم اول را با قرعه سکه به سود خود تمام کرد، اما در وقت‌های دوم و سوم یزدانی آنقدر بر او تاخت تا در خاتمه به شکست 2 بر یک برسد. روی فشار سنگین این کشتی‌ رضا یزدانی بعد از مسابقه مدتی بیهوش و تحت نظر پزشک مسابقات قرار گرفت. در همین مسابقه برادران جوکار مغلوب حمید محمدنژاد و صادق گودرزی در اوزان 66 و 74 کیلوگرم شدند.

 فرید دژم‌خو توانست بر یاسر خالپور در وزن 55 کیلوگرم غلبه کند. عباس بیگلربیگی در وزن 60 کیلوگرم برابر مراد محمدی آسیب دید و کنار رفت و در وزن 96 کیلوگرم نیز سعید امیری، یاسر قربانی را شکست داد.

جدال سوم را خراسانی‌ها بردند

 مسابقه رده‌بندی لیگ در واقع سومین جدال تیم‌های گاز مازندران و راه‌آهن خراسان در لیگ امسال بود که این بار 5 بر 2 به سود خراسانی‌ها به پایان رسید. در مرحله مقدماتی این دو تیم هر کدام یک بار برابر هم به پیروزی رسیده بودند. در این مسابقه پیروزی 2 بر صفرمهدی حاجی‌زاده برابر علی‌اصغر بذری در وزن 84 کیلوگرم و برتری دوباره فردین معصومی مقابل علیرضا رضایی در 120 کیلوگرم از جمله حوادث جالب این مسابقات بود.

کد خبر 39787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز