در این فراخوان خطاب به روسای سازمانهای آموزش و پرورش آمده است: در راستای تهیه برنامه وزارت آموزش و پرورش در تتمه دوران خدمت دولت نهم به موارد ذیل پاسخ داده و پاسخهای خود را حداکثر تا «فردا»، سهشنبه 4 دی ماه 1386، با نمابر به وزارت آموزش و پرورش ارسال کنند.
پرسشهای مطرح شده به این شرح است:
- با توجه به رهنموردهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تعهدات قانونی در قبال سیاستهای کلی نظام، مصوبات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و شورای عالی آموزش و پرورش، اصول خدمتگزاری در دولت نهم و همچنین سایر اسناد و تعهدات فراسازمانی، انتظارات از آموزش و پرورش و آسیبهای موجود در این حوزه، ضربتیترین کاری که برای فرهنگیان در کوتاه مدت یا میان مدت در این دولت میتوان انجام داد، چیست؟
- اصلیترین کاری که برای آرامش روحی و بهبود امور تحصیلی دانشآموزان یا هنرجویان هر مقطع تحصیلی میتوان در این مدت انجام داد؟
- اولویتدارترین کاری که در خلال این دوره برای هر یک از واحدهای آموزشی میتوان انجام داد؟
- ضروریترین خدمتی که میتوان در این دوره برای مدیران صفی تا ستادی انجام داد؟
- اولویتدارترین اقدامی که برای ستاد وزارتخانه، سازمانها و یا ستاد استانها و شهرستانها میتوان در این دوره انجام داد؟
- مهمترین اقدامی که با بازاریابی منزلت معملان نزد افکار عمومی میتوان در این دوره انجام داد؟
- مهمترین خلا قانونی که باید در اولویت چارهاندیشی و اخذ مجوز از مراجع قانونی قرار گیرد؟
- امکانپذیرترین اقدامی که آموزش و پرورش برای اصلاح و اعتلای فرهنگ عمومی در خلال این مدت میتواند، انجام دهد؟
- مهمترین و شدنیترین خواسته آموزش و پرورش از دولت نهم چه میتواند باشد؟
- آسیبپذیرترین موضوع در آموزش و پرورش در شرایط کنونی و چگونگی برون رفت از آن کدام است؟
- معرفی بهترین فرد از بدنه آموزش و پرورش یا جامعه که برای ایفای نقش کلیدی در برونرفت از آسیبهای موجود آموزش و پرورش یا آیندهسازی میتوان از وی دعوت به همکاری مدیریتی یا مشورتی کرد و احتمال لبیک وجود دارد.
- بهترین راهنمایی مدیریتی که برای کمک به این جانب به عنوان خدمتگزار آموزش و پرورش دارید.
- برای تدوین برنامههای حوزه تخصصی تحت مسوولیت خود با توجه به شرح وظایف قانونی و اسناد فرابخشی و انتظارات دوران خدمت در دولت نهم، سه نمونه از مهمترین ماموریتها و اهداف حوزه مسوولیت خود را نام ببرید.
- سه نمونه از بزرگترین آسیبها و ضعفهایی که در اولویت چارهاندیشی در آن حوزه مسوولیت قرار دارند را عنوان کنید.
- سه نمونه از مهمترین نقاط قوت، سرمایهها، منابع و مزیتهای انحصاری موجود در حوزه خود را گزارش کنید.
- پنج نمونه از اصلیترین فرصتهایی که در اختیار دارید، چیست؟
- پنج نمونه از تهدیدات و موانع که خارج از کنترل مدیریتی شما است و در حوزه کاری شما موثر است را اعلام کنید.
- 10 نمونه از فوریترین و الویتدارترین کارهایی که در آن حوزه ماموریت میشود انجام داد را عنوان کنید.
- 10 نمونه از مهمترین کارهایی که در طول دوران باقیمانده دولت نهم در آن حوزه ماموریت میشود، انجام داد را گزارش کنید.
- پنج نمونه از اصلیترین اقداماتی که با هماهنگی و همکاری سایر حوزههای وزارتخانه در راستای ماموریت آن حوزه باید انجام داد، چیست؟
- پنج نمونه از اصلیترین کارهایی که با هماهنگی و همکاری سازمانهای خارج از وزارت آموزش و پرورش برای تحقق ماموریتهای آن حوزه باید انجام داد را خاطرنشان کنید.
- انتظار شما از شخص وزیر برای بهبود عملکرد و تحقق ماموریتهای حوزه مسوولیت چیست؟
- مهمترین اخبار برای پیشبرد ماموریت در آن حوزه کاری را عنوان کنید.
- الزامات موفقیت چشمگیر در آن حوزه مسوولیت چیست؟
البته به گزارش ایسنا احتمال تمدید فرصت ارسال مطالب نیز وجود دارد.