سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام جزئیات شیوه جدید برگزاری مصاحبه دکتری در این دانشگاه گفت: این روش جدید از سال تحصیلی آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا شاهانی در توضیح جزییات شیوه جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: در سال‌های گذشته دو شیوه متفاوت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد انجام شده است که یکی از آنها متمرکز و دیگری استانی بود.

وی افزود: در شیوه مصاحبه متمرکز، متقاضیان ورود به دوره دکتری در دانشگاه آزاد باید برای مصاحبه به تهران می‌آمدند که این شیوه منطقی و قابل قبول نبود، چراکه واحدهایی که می‌خواهند دانشجوی دکتری جذب کنند باید بتوانند به صورت مستقل با متقاضیان خود مصاحبه کنند و در شیوه استانی نیز متقاضیان ورود به مقطع دکتری در واحدهای یک استان برای مصاحبه به مرکز همان استان مراجعه می‌کردند.

شاهانی با اشاره به معایب شیوه متمرکز مصاحبه دکتری گفت: در این شیوه، سفر داوطلبان به تهران خطرات و هزینه‌هایی برای متقاضیان در پی داشت و علاوه بر این، در بررسی‌ها مشخص شد شرایط تمام استان‌ها از لحاظ تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی متفاوت است و بهتر است خود واحدها مصاحبه‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه معایب و مزایای شیوه مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد بررسی و بر مبنای شناخت مزایا و معایب، جمع‌بندی شد، گفت: بر این اساس، یک شیوه سوم در دانشگاه برنامه‌ریزی و سعی شده معایب شیوه‌های قبلی برطرف و مزایای آنها را پوشش دهد، به این صورت که دانشگاه آزاد طبق سند آمایش آموزش عالی به 10 منطقه تقسیم شده و در هر منطقه چند استان جای گرفته است، بنابراین متقاضیان ورود به مقطع دکتری در واحدها می‌توانند به این مناطق ده‌گانه برای مصاحبه مراجعه کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این شیوه کمک می‌کند تا واحدهای استان‌های مجاور بتوانند با استفاده از اعضای هیات علمی و امکانات یکدیگر، مصاحبه‌های دکتری را با کیفیتی مطلوب‌تر انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مصاحبه آزمون دکتری 50 درصد نمره کل داوطلب را شامل می‌شود، زمان اجرای شیوه جدید برگزاری مصاحبه کنکور دکتری را از مهر ماه 97 اعلام کرد.

کد خبر 401927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha