علی اصغر محمدی: در حالی که مدیران مدارس نسبت به واریز نشدن سرانه‌های دانش آموزی به حساب مدارس با وجود گذشت 4ماه از آغاز سال تحصیلی 78-86، انتقاد و گله دارند، رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مدعی شد سرانه‌های دانش آموزی به حساب مدارس تهران واریز شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران درباره پرداخت نشدن سرانه دانش آموزی و مشکلات ناشی از آن به مهر گفت: سرانه دانش آموزی تا کنون در 3مرحله پرداخت شده است و یک میلیارد تومان از آن اخیراً به مدارس داده شد.

علی اصغر یزدانی افزود: در اردیبهشت ماه امسال 4 میلیارد و 600 میلیون تومان و در شهریور ماه یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سرانه دانش آموزی به مدارس پرداخت شد تا هزینه‌های خود را تأمین کنند.

این در حالی است که دولت سعی دارد تا بخشی از کسری بودجه بیش از ۲‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش را از طریق لایحه اصلاحیه بودجه سال 86 تأمین کند.

مدیر یک دبیرستان با انتقاد از واریز نشدن سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس به همشهری گفت: اوایل مهر ماه امسال 200 تا 400 هزار تومان تحت عنوان تعمیرات به حساب برخی مدارس تهران واریز شد و پس از آن تاکنون هیچ گونه اعتباری به حساب مدارس واریز نشده‌است.

وی افزود: مبالغی که رئیس آموزش و پرورش شهر تهران از آن نام برده است مربوط به سال تحصیلی 86-85 است، زیرا مبنای سال مالی مدارس اول مهر ماه است و سرانه دانش آموزی نیز با توجه به تعداد دانش‌آموزان واحد آموزشی همان سال تحصیلی محاسبه و واریز می‌شود.

این مدیر با اشاره به این که از شروع سال تحصیلی 87-86 تاکنون حتی یک ریال تحت عنوان سرانه دانش آموزی(آموزشی، پرورشی، خرید تجهیزات، ورزشی، تعمیرات، ارتباطات و...) به حساب مدارس شهر تهران واریز نشده است تصریح کرد: دفاتر مالی مدارس با آغاز سال تحصیلی از اول مهر ماه بازگشایی می‌شود و گردش مالی مثل سایر ادارات نیست که با پایان سال بسته شود، بلکه 31 شهریور سال بعد بسته می‌شود.

وی اظهار داشت: شاید این میزان اعتباری که رئیس آموزش و پرورش شهر تهران از آن سخن گفته به حساب مناطق واریز شده باشد، اما به حساب مدارس واریز نشده است و دفاتر مالی مدارس گویای این امر است.

همچنین برخی مدیران مدارس شهر تهران در تماس با همشهری از واریز نشدن سرانه دانش آموزی به حساب مدارس شدیدا انتقاد داشتند که جا دارد رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران پاسخ دهد که چرا مدیران از واریز نشدن سرانه‌های دانش آموزی به حساب مدارس انتقاد دارند.

در همین حال رئیس یکی از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در این باره به همشهری گفت: از واریز سرانه‌های دانش آموزی سال تحصیلی 87-86 خبری نیست و مسئولان قول هفته آینده را داده‌اند.

البته معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در زمینه سرانه دانش آموزی گفت که به دستور سرپرست آموزش و پرورش، مبلغ 400 میلیارد ریال به‌عنوان کمک سرانه دانش‌آموزی بین مدارس استان‌های کشور توزیع می‌شود.

کد خبر 40580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز