به گزارش همشهري آنلاين از سازمان بيمه سلامت، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بيمه سلامت، درباره تماس تلفنی برخی افراد و شرکتها برای ارائه کارت هوشمند بیمه سلامت و اخذ وجه گفت: به تازگی گزارشهایی به ما رسیده که برخی افراد برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت تماس میگیرند و در مقابل درخواست مبلغی میکنند. به همه بیمه شدگان و مردم اعلام میکنیم که چنین موضوعی صحت ندارد و هر شخص حقیقی یا شرکتی اگر برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت از طرف سازمان بیمه سلامت تماس میگیرد، کاملا کذب است.
مهدی نوروزیان افزود: اگر قرار باشد خبری در این رابطه منتشر شود باید توسط مدیران سازمان بیمه سلامت و رسانههای رسمی انجام باشد و قبل از اعلام توسط سازمان بیمه سلامت، این موضوع کذب است و مردم هیچ پولی به این افراد نباید پرداخت کنند.
نوروزیان ادامه داد: این افراد خود را به عنوان شرکتهای شبه بیمه معرفی میکنند، اما کاملا کذب است. زیرا اگر شرکتهای شبه بیمه باشند باید از مراجع قانونی مجوز داشته باشند و سازمان بیمه سلامت نیز به هیچ شرکتی مجوزی در این زمینه نداده است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در برخی از این موارد پیگیریهایی انجام شده و همکاران حراست سازمان به آدرس برخی از این شرکتها مراجعه و مشاهده کردند که آدرسهای ارائه شده به افراد از طریق تماس تلفنی جعلی بوده و چنین شرکتی وجود نداشته است.
نوروزیان درباره لیستهای ارائه شده از پزشکان مشخص توسط این شرکتها اظهار کرد: این افراد از عنوان سازمان بیمه سلامت سوء استفاده میکنند. لیست پزشکان و مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در سایت ادارههای کل استانها موجود است و همه افراد میتوانند مراکز طرف قرارداد را در سایت مشاهده کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ کارت هوشمندی برای بیمه سلامت وجود ندارد و اگر قرار باشد از چنین کارتی استفاده شود از طرف سازمان بیمه سلامت و رسانهها اعلام میشود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: در نتیجه اگر کسی با نام سازمان بیمه سلامت تماس گرفت و گفت که کارت هوشمند بیمه سلامت ارائه میکند کاملا کذب است. مردم میتوانند از طریق شمارههای تماس درج شده در سایت سازمان این موارد را گزارش و اعلام کنند.
نظر شما