همشهری‌آنلاین: فروش آنلاین بلیت قطارها برای نوروز ‪ ۱۳۸۷‬از یکشنبه ‪ ۲۳‬دی از طریق حدود ‪ ۶۰۰‬نمایندگی فروش در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش  ایرنا به نقل از روابط عمومی "رجاء "، بلیت قطارهای مسافری نوروزی ‪ ۱۳۸۷‬درتاریخ ‪ ۲۳‬دی‌ماه برای محورهای‌شمال(قائم شهر، ساری، گرگان و غیره) شمالغرب و آذربایجان (زنجان، میانه، تبریز، مراغه و غیره)، ‪ ۲۴‬دی ماه‌برای محورهای جنوب (اراک، اندیمشک، اهواز و غیره) و جنوب شرق (یزد، کرمان، بندر عباس، اصفهان و غیره) و در تاریخ ‪ ۲۵‬دی ماه برای مسیرهای منتهی به مشهد و بالعکس عرضه می‌شود.

این اقدام همچون سال گذشته با افزایش قابلیت‌های مرکز رایانه‌ای فروش بلیت، توسعه امکانات مربوطه‌و به‌منظور سهولت دسترسی هموطنان به بلیت انجام گرفته است.

فروش بلیت قطارهای بین‌المللی (دمشق و استانبول) نیز باهماهنگی کشورهای سوریه و ترکیه در بهمن ماه ‪ ۸۶‬انجام خواهد شد.

براساس این گزارش،فروش امسال بلیت‌های نوروزی به دوره زمانی ‪ ۲۵‬اسفند ‪ ۱۳۸۶‬لغایت ‪ ۱۵‬فروردین ‪ ۱۳۸۷‬اختصاص دارد و به هر متقاضی یک کوپه و حداکثر به تعداد اعضای خانواده‌با ارائه شناسنامه سرپرست خانوار بلیت تعلق می‌گیرد و همچون سال‌های گذشته‌فروش هرگونه بلیت گروهی و دسته جمعی برای تاریخ‌های یاد شده ممنوع است.

متقاضیان باید بلافاصله بعد از صدور بلیت تمام مشخصات و مندرجات بلیت را کنترل کنند تا در صورت مغایرت، در همان لحظه از سوی اپراتور فروش اصلاح شود.

برای جلوگیری ‌از بازار سیاه، بلیت به‌نام مسافر و با ارائه کارت شناسایی صادر می‌شود و بلیت‌های غیر همنام یا مخدوش، باطل محسوب می‌شود.

روابط عمومی رجاء از تمام متقاضیان درخواست کرد از خریداری بلیت غیر همنام، مخدوش و خارج از سامانه رسمی فروش بلیت خودداری کنند تا هنگام سفر و کنترل بلیت در ایستگاه‌ها و قطارها دچار مشکل نشوند.

متقاضیان بلیت می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا اعلام انتقادات و شکایات در طول شبانه روز با شماره تلفن ‪ ۱۳۹‬تماس بگیرند.

کد خبر 41379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز