شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

علی شاکری: سیزدهمین دوره رقابت های والیبال جوانان آسیا با پیمودن دور مقدماتی و گزینش چهار تیم برتر (تایپه، استرالیا، چین و هند) از میان 12 تیم از امروز با ورود چهار مدعی معاف شده (ایران، قطر، ژاپن و کره جنوبی) به میدان وارد فاز اصلی خود خواهد شد.

با انجام بازیهای دور مقدماتی تیم ایران به جز قطر دو حریف دیگر خود را نیز شناخت. چین و چین تایپه در دور دوم حریفان تیم ایران خواهند بود.

امروز تیم ایران در نخستین گام به دیدار چین می رود. چین در بازیهای دوره قبل در دوحه مغلوب تیم ایران شد، اما این تیم به پشتوانه چندین قهرمانی در این دوره نیز یکی از مدعیان اصلی محسوب می شود.

برخورد ایران و چین را در آغاز دور دوم می توان به یک فینال زودهنگام تشبیه کرد. تیم ایران و کادر فنی آن این امتیاز را داشتند که بازی این تیم را در دور مقدماتی با اندونزی و بحرین ارزیابی کنند.

اگر چه چینی ها با توجه به کیفیت نازل رقبایشان همه قدرتشان را در میدان رو نکردند اما بازی واقعی چینی ها را باید امروز در مقابل تیم ایران یکی از بخت های اصلی قهرمانی دید.

تیم ایران نیز با مجموعه ای از بازیکنان مستعد امروز بهترین فرصت را دارد تا با برداشتن گامی محکم آن هم در مقابل چین یکقدم به راهیابی در جمع چهار تیم برتر دور پایانی امیدوارتر شود.

برای بازی با چین، صابر نریمان نژاد، پوریا فتح الهی، آرش کشاورزی، سید مهدی موسوی و علی نجفی به همراه عبد الرضا علیزاده حضورشان در ترکیب اصلی قطعی به نظر می رسد، اما برای انتخاب بازیکنان قدرتی دریافت کننده باید منتظر بود و دید که کادر فنی از میان منصور زادون، سیدعلی سجادی و رحمان داودی کدامیک را برای این بازی ترجیح می دهند. هر چند که یک گیم از بازی کافی است تا مربیان تصمیم بهتری را اتخاذ کنند.

برنامه بازیهای امروز (سالن آزادی)

  • ساعت 15: قطر چین تایپه
  • ساعت 16: کره جنوبی هند
  • ساعت 17: ایران چین
  • ساعت 18: ژاپن استرالیا
کد خبر 4191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز