همشهری آنلاین: نسخه جرج بوش رئیس‌جمهور آمریکا، برای بهبود وضعیت اقتصادی رو به بحران این کشور، نه تنها اثر مثبتی بر بازار بر جای نگذاشت، بلکه در حالی که هنوز سخنان او تمام نشده بود، باعث سقوط بیشتر سهام در بازارهای مالی آمریکا شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، بازار سهام در آمریکا با این امید که بوش نسخه شفابخشی برای اقتصاد بیمار این کشور ارائه می‌دهد، اندکی رونق یافته بود، اما اظهارات او که بیشتر شبیه یک مسکن ضعیف بود، بلافاصله اثر منفی خود را برجای گذاشت.

بوش در سخنرانی خود پس از ماه‌ها انکار، اعتراف کرد که وضعیت اقتصادی کشورش بد است و در همین چارچوب از کنگره خواست تا ‪ ۱۴۵‬میلیارد دلار کمک اقتصادی به مردم را تصویب کند.

کمک اقتصادی فوق حدود یک درصد تولید ناخالص ملی آمریکاست.

بوش، تصریح کرد که کنگره بایستی هر چه سریعتر این بسته کمک اقتصادی را تصویب کند.

رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره خواست تا کاهش مالیات بر درآمد را برای همیشه تصویب کنند تا به اشتغالزایی و رشد اقتصادی کمک شود.

کنگره تحت کنترل دمکرات‌ها، با کاهش مالیات بر درآمد موافق نیست، چرا که معتقد است این کاهش فقط به نفع دارندگان شرکت‌های بزرگ است و در نهایت دست دولت را نیز برای یاری به طبقه فقیر و متوسط خالی می‌کند.

اعلام این طرح بوش که به هیچ وجه انتظارات بازار را تامین نکرد، باعث شد تا بلافاصله ارقام سهام در بازار نیویورک یک بار دیگر سقوط کند.

شاخص دائو جونز با ‪ ۴۰‬واحد سقوط، به ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۱۱۹‬رسید.

کد خبر 42053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز