آسوشیتدپرس - دب ریچمان: جرج بوش در میان نگرانی های ناشی از رکود احتمالی اقتصاد امریکا، کاهش بهای مسکن و نیز افزایش بهای نفت در تلاش برای یافتن و ارائه بسته محرک اقتصادی برای تقویت اقتصاد است.

دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد بوش نظارت شدید بر اقتصاد امریکا را اغاز کرده است و منتظر دریافت نظرات مشاوران خود درباره منافع و ضرر های چنین بسته محرکی اقتصادی است.
پرینو درباره سخنرانی جرج بوش در هجدهم دسامبر که از این مسئله خبر داده بود گفت جرج بوش نشان داده است که تصمیمی درباره ارائه این بسته اقتصادی پیش از سخنرانی ملی خود اتخاذ خواهد کرد.

 نگرانی از پیامدهای منفی افزایش بیکاری در آمریکا

وی گفت سیاست اقتصادی دولت امریکا درست مانند سیاست نظامی این کشور است براساس شرایط فیزیکی است و رییس جمهور به توصیه‌های مشاوران اقتصادی خود عمل خواهد کرد.
بوش روز جمعه گزارشی به روز رسانی شده از گروه کاری بازارهای مالی کاخ سفید دریافت خواهد کرد . این گروه که از نمایندگان چند نهاد تشکیل شده است که به طور منظم درباره شرایط بازار و سیاستهای قانون گذاری تشکیل جلسه می دهند.هنری پولسون رییس وزیر خزانه داری امریکا رییس این گروه مشورتی است. بن برنانکه رییس بانک مرکزی امریکا کریس کاکس رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا و والت کوکن رییس موقت کمیسیون معاملات سلف امریکا دیگر اعضای این گروه را تشکیل می دهند.
وزارت بازرگانی امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد سفارش کالاهای تولیدی امریکا طی ماه نوامبر یک و نیم درصد افزایش یافته است که این میزان بیشترین رقم پس از ماه ژوئیه به شمار می رود که رشد سفارشات کالاهای تولید امریکا سه و چهار دهم درصد اعلام شد. با این حال این افزایش منعکس کننده افزایش بهای نفت است و نه علامتی برای رشد دوباره شاخص تولید صنتی امریکا.
بانک مرکزی امریکا یکی از نرخ های کلیدی بهره در اقتصاد این کشور را طی سال گذشته میلادی سه بار افزایش داد بسیاری از کارشناسان امریکایی پیش بینی می کنند که با هدف کمک به افزایش توان اقتصاد در حال تضعیف امریکا باید نرخ بهره بیش از این کاهش یابد.
رییس جمهور امریکا اعلام کرده است که می داند مردم امریکا از وضعیت اقتصادی این کشور ناراضی هستند و افزود دولت وی در تلاش برای کمک به مردم و حل و فصل بحرانهای اقتصادی این کشور از جمله بخش مسکن افزایش بهای سوخت و نگرانی های اموزشی درامریکا است.
بوش در پیام سال نوی میلادی خود گفته بود که ثابت شده است که پایه‌های اقتصاد امریکا قوی برای فایق امدن بر این چالشها به اندازه کافی رقابت پذیر و به طور کافی انعطاف پذیر است.

کد خبر 40912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز