معصومه غلامی - خبرنگار: اگر گذرتان به پارک ساعی و خیابان ولی‌عصر(عج) افتاده باشد، غرفه‌های پرشماری را می‌بینید که متولیان هرکدام شما را به بازدید از محصولاتی که به نمایش گذاشته‌اند فرا می‌خوانند.

خريد سوغات

غرفه‌هایی که بازدید از آن نه تنها شما را به ایرانگردی کوتاهی می‌برد بلکه لذت چشیدن طعم سوغات شهرهای مختلف را نیز نصیبتان می‌کند. از ابتدا که بشمارید ۶۵ غرفه برپا شده. هرچند بین آنها، جای یکی، ۲ غرفه خالی است، اما بیشتر غرفه‌ها کارشان را شروع کرده‌ و با استقبال رهگذران روبه‌رو شده‌اند. «طاهره رضازاده نیاقی» از غرفه‌دارانی است که در غرفه‌اش بدلیجات دست‌ساز خودش را می‌فروشد. او مسئول یکی از ۱۲ غرفه‌ای است که به زنان سرپرست خانوار داده شده، می‌گوید: «برگزارکننده نمایشگاه «اقوام و صنایع دستی» به من و ۱۱ نفر دیگر از بانوان سرپرست خانوار غرفه را رایگان داده است. فروش خوب است و مردم استقبال خوبی از محصولات کرده‌اند.» 

«یاشار دولتخواه» غرفه‌دار دیگری است که از سرعین آمده و عسل طبیعی سبلان مشتریان زیادی را در غرفه جمع کرده است: «خیلی اتفاقی متوجه شدم در تهران چنین نمایشگاهی دایر می‌شود. من هم معطل نکردم و با پرس‌وجو غرفه‌ای را از مسئولان گرفتم. حالا قرار است در یک ماه محصولات تولید خودم را بی‌واسطه عرضه کنم. مطمئنم که تا پایان نمایشگاه فروش خوبی خواهم داشت.» «رسول نورالهی» از «کرج» صنایع‌دستی به همراه آورده است.

او به نکته مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: «برای استقبال بیشتر از این نمایشگاه، باید تبلیغات وسیع و گسترده‌ای صورت می‌گرفت. هنوز حرف‌های نورالهی تمام نشده است که «نسیم رضوی» از بازدیدکنندگان می‌گوید: «همه غرفه‌ها یک شکل هستند. بهتر بود برگزارکنندگان براساس نوع اقوامی که در نمایشگاه حضور دارند، غرفه‌آرایی متناسبی انجام می‌دادند تا جذابیت بصری بیشتری برای بازدیدکننده‌ها ایجاد شود.» در نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات، غذاهای سنتی، آب میوه طبیعی، گل و گیاه، کتاب و... از شهرهای شیراز، اصفهان، کرمانشاه، یزد، چهارمحال و بختیاری و... به نمایش گذاشته شده و به فروش می‌رسد. پخت نان تازه در «سیاه چادر» از جاذبه‌های این نمایشگاه است که تا نیمه آذر ماه همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰ دایر است.  

کد خبر 423634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha