یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

فتانه فرهادی - خبرنگار: پس از ساماندهی پارک امیریه و حصارکشی اطراف آن، راه‌اندازی شهربازی در اولویت درخواست اهالی محله قرار گرفت.

بوستان اميريه

اکنون شهروندان در انتظارند که پس از  پاکسازی پارک از معتادان و مظاهر آسیب‌های اجتماعی، شهربازی ویژه کودکان راه اندازی و بهره‌برداری شود. دبیر شورایاری محله راه‌آهن که مدت‌هاست این موضوع را پیگیری می‌کند می‌گوید: «این پارک پس از حصارکشی و ساماندهی، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و کاملاً از حضور معتادان پاکسازی شده است.

با راه‌اندازی شهربازی این ساماندهی دائمی و کامل می‌شود.» به گفته « «علی‌اصغر فراهانی» ۶ ماه است که شهروندان منتظر موافقت مسئولان شهرداری منطقه برای ساخت شهربازی هستند: «فضای ۲۰۰ متری در انتهای پارک وجود دارد که برای ساخت شهربازی مناسب است. اهالی محدوده محله راه‌آهن از امکانات تفریحی کمی برخوردارند و با ساخت شهربازی می‌توان چهره محله را متحول و رضایت اهالی را فراهم کرد.» 

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۱ نیز درباره نتایج رایزنی‌ها و پیگیری برای ایجاد شهربازی در بوستان امیریه به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «فعالیت‌های عمرانی در پارک امیریه به پایان رسیده است و دیوارکشی محوطه نیز انجام شده است. زمینی در داخل پارک وجود دارد که کاربری برای آن تعریف نشده است. با تعریف کاربری این زمین به عنوان شهربازی، فرایند انتخاب پیمانکار برای ساخت شهربازی آغازخواهد شد.»  «کوروش خرد» به ویژگی‌های این شهربازی اشاره می‌کند و می‌گوید: «شهربازی به شکل مسقف ساخته می‌شود.

در زمین مورد نظر صفحه‌ای برای فعال کردن ماشین برقی نصب خواهد شد تا بچه‌ها بتوانند از امکان استفاده از خودرو برقی مانند شهربازی‌های دیگر بهره‌مند شوند. پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار، شهربازی بوستان امیریه فروردین سال آینده به بهره‌برداری برسد.» به گفته وی، ایجاد فضای تفریحی از رویکردهای مدیریت شهری برای تحقق شعار «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» است و در این راستا اقدامات متنوعی در دستور کار مدیران منطقه قرار دارد.

کد خبر 423639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha