چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش تندر 6 را چهارشنبه 3 بهمن در مناطق مرزی جنوب کشور آغاز کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر رزمایش تندر (6) با اجرای طرح‌های تاکتیک نوین رزمی به منظور ارتقای آمادگی دفاعی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

در نخستین مرحله از رزمایش تندر 6 که در مناطق مرزی جنوب کشور با تلاش یک تیپ زرهی و یگان های تکاور اجرا شد عناصر اطلاعاتی با بهره مندی از منابع مختلف خبری ، تجهیزات مخابراتی و هواپیماهای بدون سرنشین به کشف تحرکات و تاکتیک های نیروهای مقابل پرداختند و طرح های از پیش تعیین شده را در مناطق حساس اجرا کردند.

در این مرحله یگان جنگ‌های الکترونیک نیروی زمینی با بهره مندی از روش‌ها و تجهیزات جدید، تلاش نیروهای دشمن‌نما در ایجاد اختلال و پارازیت و قطع ارتباط یگان ها را خنثی کردند.

استفاده از همه ظرفیت واحدهای عمل کننده و تلفیق رسته های مختلف رزمی و پشتیبانی رزمی و بهره مندی دقیق از یگان های متحرک و مجهز به سلاح های دوش پرتاب در میدان واقعی رزم دو طرفه و استفاده از اصل غافلگیری و مقابله با هلی‌برن نیروهای متخاصم از دیگر اقدامات این مرحله از رزمایش تندر 6 بود.

براساس اطلاعیه قرارگاه عملیاتی جنوب ارتش افزایش قدرت بازدارندگی و توان واکنش سریع واحدها در شرایط مختلف زمانی و مکانی در اجرای آموخته های دهها رزمایش دوره‌ای بزرگ و محدود نیروی زمینی و تمرین شیوه های مختلف دفاعی از اهداف و ویژگی های این مرحله از رزمایش عنوان شده است.

مرحله نهایی رزمایش تندر 6 پنجشنبه اجرا خواهد شد.

کد خبر 42458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز