همشهری آنلاین: کاخ نخست وزیری پاکستان واقع در اسلام آباد پایتخت این کشور، در آیینی و بر اساس وعده انتخاباتی عمران خان نخست وزیر این کشور به دانشگاه ملی تبدیل شد.

عمران خان

به گزارش ایرنا، عمران خان چهارم مرداد امسال و در نخستین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات سراسری این کشور، اعلام کرد که بسیاری از املاک تشریفاتی دولت از جمله کاخ نخست وزیری و اقامتگاه های حکمرانان در هر ایالت را به دانشگاه یا مراکز فرهنگی و آموزشی تبدیل می کند.

وی نخستین گام عملی برای تاسیس دانشگاه ملی اسلام آباد در کاخ نخست وزیری را برداشت و طی آن نخست وزیر پاکستان روز جمعه در اسلام آباد، طرح تبدیل کاربری کاخ نخست وزیری این کشور به دانشگاه آغاز شد.

عمران خان در این آیین، هدف از تبدیل یک ملک مجلل به دانشگاه را رساندن این پیام به شهروندان کشور خود خواند که دولت، تعلیم و آموزش را مهم ترین اولویت خود می داند.

بیست و سوم شهریورماه امسال بود که وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان اعلام کرد که کاخ نخست وزیری این کشور به منظور مبارزه با اشرافی گری به دانشگاه ممتاز فناوری اطلاعات تبدیل می شود.

شفقت محمود در نشست خبری با رسانه ها گفته بود: کاخ نخست وزیری پاکستان در زمینی به مساحت ۵۵۴ هزار متر مربع بنا شده است و مخارج سالیانه آن بیش از ۴۷۰ میلیون روپیه (حدود چهار میلیون و ۵۰۰هزار دلار) است.

وی ادامه داد: در این مکان دانشگاه فناوری اطلاعات پاکستان تاسیس شده و این دانشگاه در سطح جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

شفقت محمود یادآورشد: همچنین قرار است که خانه دولت در شهر گردشگری «مری» نیز با صرف هزینه شش میلیون دلار به هتل تبدیل و از این راه درآمدهای حاصله به خزانه ملی پاکستان بازگردد.

وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان گفت: بر اساس تصمیم دولت، ساختمان مجلل «خانه دولت» نیز به موزه تبدیل شده و شهروندان این کشور می ‌توانند، رایگان از این بنای باشکوه دیدن کنند.

شفقت محمود توضیح داد: این اتفاق برای خانه دولت در شهر لاهور نیز رخ خواهد داد و این مکان لوکس به هتل ۵ ستاره تبدیل می شود.

وی ادامه داد: زندگی پر زرق و برق مسئولان دولت های پیشین در این کشور، افزایش مشکلات مردم را به همراه داشت و دولت کنونی در تلاش است تا این شیوه و سبک زندگی را تغییر دهد.

به گزارش ایرنا، دولت فعلی پاکستان به رهبری حزب تحریک انصاف پیش از این ساختمان های حکمرانان در ایالات سند و پنجاب را به مراکز دینی و تفریحی تبدیل کرده بود.

چندی پیش درهای کاخ رئیس جمهوری پاکستان نیز به روی عموم باز شد و مردم از همه اقشار از جاهای دینی این مکان مجلل دیدن کردند.

بیست و یکم شهریورماه امسال نیز، عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان و از دستیاران نخست وزیر این کشور با انتشار پیام توئیتری گفت: دولت پاکستان، چهار فروند بالگرد مازاد دفتر نخست وزیری که مورد استفاده قرار نمی گیرند، را به فروش می رساند.

کد خبر 426290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha