همشهری آنلاین: هیأت هواپیمایی امارات اعلام کرد کمیته اعزامی این هیأت در حال بررسی وضعیت فرودگاه دمشق برای ازسرگیری پروازها میان دمشق و ابوظبی است.

هواپيمايي امارات

به گزارش فارس، چند روز پس از بازگشایی سفارت امارات در دمشق، «سیف السویدی» مدیر عامل هیأت هواپیمایی امارات اعلام کرد این هیأت کمیته ویژه‌ای را به دمشق اعزام کرده است تا گزارشی را در خصوص وضعیت فرودگاه بین‌المللی دمشق تهیه کند.

او در گفت‌وگو با روزنامه البیان گفت که هواپیمایی امارات پس از ارائه گزارش از سوی این کمیته، تصمیم خود را در خصوص از سرگیری پروازها خواهد گرفت.

او تأکید کرد که امنیت مسافران در رأس اولویت‌های هواپیمایی امارات است و مبنای تصمیم‌گیری در خصوص از سر گیری پروازها امنیت پرواز است.

سفارت امارات روز پنجشنبه گذشته سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد تا اولین کشوری باشد که از اردوگاه سعودی رابطه دیپلماتیک خود را با سوریه از سر می‌گیرد.

ازسرگیری پروازها میان دو کشور علاوه بر توسعه روابط سیاسی، می‌تواند در افزایش همکاری‌های اقتصادی نیز تأثیر بالایی داشته باشد.

در همین ارتباط هفته گذشته منابع خبری از سفر  یک هیأت اماراتی از اداره شرکت املاک «داماک» امارات با دعوت رسمی شرکت‌های سوری متخصص در بازسازی به دمشق خبر دادند.

در همین حال که امارات در حال توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با سوریه است؛ دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز تلاش دارند هر چه زودتر به دمشق باز گردند. بحرین و کویت نیز اعلام کرده‌اند که در آینده‌ای نزدیک سفارتشان را در سوریه بازگشایی می‌کنند.

کد خبر 426951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha