سالنامه بستهبندی مروری است بر اساسیترین تحولات حوزه چاپ و بستهبندی کشور و سرمایهگذاریهای مهمی که طی یک سال اخیر در زمینه تولید مواد مصرفی، ایجاد واحدهای جدید چاپ و بسته بندی و نیز توسعه آنها صورت گرفته است.
این سالنامه کمتر به ادعاها و بیشتر به کارهای انجام شده میپردازد، بنابراین شاید از طرحهای رویاپردازانه و چشم اندازهای زیبا خالی باشد، اما در عوض تصویری از واقعیت ارایه میدهد.
خوشبختانه مدیران و صاحبان صنعت چاپ و بستهبندی نیز از چنین رویکردی استقبال کردهاند. در این سالنامه این مطالب به چشم میخورد:
سرمایه گذاریها، فیلم و لفاف- روندصعودی ادامه دارد، کتاب و مطبوعات - تحرک بخشخصوصی و پدیده واحدهای بزرگ، مقوا و کارتنسازی - رقابت، لوکسگرایی و صادرات، چالشهای توسعه، جعبههای مقوایی - تحلیل اقتصادی، پشت صحنه چاپ، تیغ و چسب، آواز دهل از دور خوش است، فقط در چاپخانههای صنعتی، اطلاعرسانی چاپخانهداران و صاحبان صنایع، 5 پله؛ پیش پای فلکسو و گراور، چاپ فلز و قوطیسازی، لاک و چاپ، درون و بیرون قوطیها، ارزیابی مدیران از صنعت قوطی، لامینیت اکستروژن، لیبلهای هوشمند و امنیتی، رویای زندهای به نام RFID، پروژههای RFID در ایران، هولوگرام، سه زاویهدید ایرانی، جایگاه و کاربرد هولوگرام در ایران، روندهای بستهبندی، بستهها و چاپ الکترونیک، انقلاب الکترونیک در دنیای دگرگون شونده، همهجا افزارها در همه جا!، بستهها و محیط زیست، جنبش ضد بستهبندی، بستهها و مقواهای کنگرهدار،
طراحی، چیدمان و صرفه اقتصادی، موقعیت اروپا، آمریکا، روسیه و خاوردور، اینترپک 2008،
بستهبندی، نوآوری و فرآیندها، تکنولوژی و تازهها، رنگ یکسان در چاپ دوباره، راه حلی به نام ماشین چاپ ترکیبی، الزامات فنی برای تکنولوژی یووی، جلوههای ویژه با عملیات تکمیلی، نمایشگاههای چاپ و بستهبندی دنیا