دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

حسین آقا هرندی- علی پورکیانی : خدا کند که بیدار شویم- وقتی بیداریم، می‌بینیم کمی‌ها و کاستی‌های خود را –وقتی بیداریم، می‌بینیم زیبایی‌ها و زشتی‌های پیرامون خود را . گاه چشمانمان باز است ولی بیدار نیستیم.

طرح اولیه قصه و داستان سریال بیداری در بهمن ماه سال 1383 در گروه فیلم و سریال شبکه 3سیما مطرح و پس از تصویب به نویسندگان مختلفی جهت نوشتن فیلمنامه ارائه شد. همزمان نیز با بهرام عظیم پور به عنوان کارگردان صحبت شد تا در هنگام نوشتن فیلمنامه نیز در تعامل با نویسنده باشد. در این مسیر، تا قسمت سیزدهم کار نیز نوشته و سپس حتی بازنویسی هم شد ولی نوشته‌های نویسنده، نظر ما و کارگردان موشکاف سریال را تامین نکرد. احساسمان این بود که طرح اولیه، جای کار بسیار بیشتری دارد و نمی‌توانستیم از فیلمنامه به عنوان شالوده اصلی کار براحتی بگذریم.

کار نگارش مجدد فیلمنامه را به بهرام عظیم‌پور سپردیم و بدین‌ترتیب مدت نگارش سریال به بیش از 2سال طول کشید. مراحل اجرایی و پیش تولید نیز از ابتدای آبان ماه 1385 شروع شد و سرانجام پس از چهارماه پیش تولید، دوربین سریال در 3اسفند1385شروع به حرکت کرد. برف و سرمای زمستان 1385 و باران‌های بیش از حد تصور بهار 1386 گاه، حرکت دوربینمان را کند کرد ولی حرکت همچنان ادامه داشت تا در آخرین روزهای تابستان 1386 در روستای «بی‌تم» از توابع شهرستان  ماستان  واقع در استان گیلان دوربین بیداری خاموش شد. 7 ماه کار فیلمبرداری و تلاش تیمی خوب و دوست داشتنی، تجربه‌‌ای شد به نام بیداری و امیدوارمان کرد به استقبال مخاطبان و دیده شدن کار که به لطف خدا و تلاش همگی دوستان محقق شد.

انصافا باید گفت که در کشورمان عوامل حرفه‌ای تولید مجموعه‌های تلویزیونی اعم از تصویربردار، صدابردار،‌ صداگذار، طراح صحنه و لباس،‌تدوینگر و ... کم نیستند اما گستردگی تولید در این عرصه باعث شده که در مواقعی از سال دسترسی به  این عوامل حرفه‌ای سخت و دشوار باشد، اما ما خدا را شاکریم که به رغم تولید مجموعه بیداری در آخرین ماه سال 85، بنا به قول دیگران یکی از بهترین گروه‌های تولیدی در این مجموعه گردهم آمده بودند. از اواخر خرداد ماه نیز تدوین کار را با همت بلند حسنی غضنفری آغاز کردیم تا کمتر زیر فشار رسیدن برنامه  به پخش دچار شتابزدگی شویم. کار صداگذاری و ساخت موسیقی نیز از ابتدای مهرماه شروع شد.

حاصل کار همه دوستان در زمان تولید و هنگام تدوین، سریالی است که می‌بینید تا چه در نظر آید و چه قبول افتد. کار ما،‌قطعا کمی و کاستی‌هایی هم دارد؛ کمی و کاستی‌ها بی‌دلیل نیست، برخی به امکانات برمی‌گردد و برخی به خطاهای ما، برای خطاهای خودمان از تمام تماشاگران پوزش می‌طلبیم و امیدواریم ما و بینندگان با دیدن بیداری،‌ به بیداری جدیدی در زندگی برسیم.

کد خبر 43912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز