محسن پورسیدآقایی گفت: طی سه سال گذشته اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلبها و تخلفات معاینه فنی خودروهای سبک انجام شده است اما برای معاینه فنی خودروهای دیزلی اقدامی جدی انجام نشدهبود. از ابتدای سال جاری رصد و کنترل معاینه فنی خودروهای دیزلی با جدیت در حال انجام است.
به گزارش ایسنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: با اجرای مرحله دوم طرح کاهش یامحدوده کمآلاینده (Low Emission Zone) از آبان ماه سال گذشته، کلیه خودروهای سبک و سنگین برای تردد در شهر تهران در هر ساعت از شبانه روز و همه روزهای هفته باید برگه معاینه فنی داشته باشند. به عبارتی دیگر تستهای معاینه فنی به عنوان یک الزام زیستمحیطی مورد توجه قرار گرفته است.
پورسیدآقایی با بیان اینکه خودروهای دیزلی که در شهر تردد میکنند، سهم قابلتوجهی در انتشار آلایندگی را دارند،اظهارکرد: بسیاری از خودروهای سنگین را در سطح شهر میبینیم که با وجود داشتن برگه معاینه فنی، دودزا هستند.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۵۰ دستگاه خودروی دیزلی توسط اکیپ تست کنار جادهای مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته است که از این تعداد ۹ درصد فاقد معاینه فنی بودند.
به گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک، پورسیدآقایی گفت: معاینه فنی ۱۰۵ دستگاه خودرو به علت مردودی در آزمون تست آلایندگی نیز ابطال شده و در مجموع ۱۶۹ دستگاه خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی یا مردودی در تست آلایندگی، اعمال قانون شدهاند.
نظر شما