همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش معاملات بورس تهران در پایان مبادلات روز چهارشنبه 24 بهمن 86، بیش از 3.4 میلیارد ریال ارزیابی شد.

در جریان داد و ستدهای این روز بیش از 840 میلیون سهم از سهام 168 شرکت معامله شد که در این میان قیمت سهام 73 شرکت افت کرد و سهام 47 شرکت نیز با رشد قیمت مواجه شد.قیمت سهام 48 شرکت هم بدون تغییر باقی ماند.

در این روز شاخص بورس(سود نقدی و قیمت) 10.6 واحد افت کرد و به 36 هزار و 209 واحد رسید.بازگشایی نماد بانک پارسیان و معاملات انجام شده روی سهام سایپا، پتروشمی خارک و پتروشیمی فناوران بیشترین تاثیر را بر روند کاهشی شاخص داشت.

شاخص عملکرد تالار اصلی معاملات این روز را با 42.5 واحد کاهش به پایان برد و به 8 هزار و 937 واحد رسید. اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی 52.6 واحد افزایش یافت و روی 11 هزار و 202 واحد متوقف شد.

شاخص مالی 212 واحد در نتیجه معاملات این روز منفی شد و شاخص صنعت با 4.6 واحد افزایش معاملات را به پایان رساند.

طی داد و ستدهای این روز بیشترین افزایش قیمت مربوط به ایران مرینوس، کاشی اصفهان، قند نقش جهان، نورد آلومینیوم، مخابراتی شهید قندی و ایران سوئیچ بود و شرکت‌های ایرانیت، بانک پارسیان، فرومولیبدن کرمان، توسعه معادن روی و کف بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

بیشترین تقاضای خرید به ثبت رسیده در روز 24 بهمن مربوط به شرکت‌های فولاد مبارکه، دارویی لقمان، سایپا، سرمایه گذاری بهمن، گروه بهمن، فولاد خوزستان، سرمایه گذاری صنعت بیمه، رایان سایپا و پتروشیمی فارابی بود.

کارگزاری‌های بورس تهران بیشترین حجم دستور فروش‌های صادر شده در این روز را به نام شرکت‌های چادرملو، سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری بوعلی، گل گهر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، تراکتور سازی و سرمایه گذاری صنعت و معدن به ثبت رساندند.

کد خبر 44172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز