این همایش با حضور استادان دانشگاه، کارشناسان و دانشجویان حوزه مدیریت و علوماجتماعی و جمعی از مسئولان سهشنبه این هفته همزمان با بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس قانون بلدیه تهران در دانشگاه تهران برگزار میشود.
شهروندی، عرصه عمومی و نظارت همگانی، نظارت همگانی و توسعه سازمانی، نظارت همگانی و ارتباطات، سرمایه اجتماعی و نظارت همگانی نهادهای مدنی ایرانی و نظارت اجتماعی، از نظارت همگانی تا بهبود سازمانی در شهرداری تهران؛ از جمله محورهایی است که در این همایش یکروزه از سوی صاحبنظران مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرد.
به گزارش همشهری، از نظارت همگانی به عنوان ابزاری نظاممند برای دسترسی آسان شهروندان به مدیران شهری و وسیلهای مهم برای تحقق خطمشیهای مترقی عدالتمحوری و شهروندمداری در مدیریت شهری نام برده میشود.
براساس این گزارش، مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888)، از ابتدای اردیبهشتماه 85 تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار پیام شهروندان تهرانی را پیرامون مدیریت شهری دریافت کرده که از این مجموع 150 هزار و 376 پیام ثبت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
براین اساس، از ابتدای شروع به کار این مرکز تاکنون به 97درصد از درخواستهای مردمی رسیدگی شده که 55 درصدی شکایات شهروندان از برنامهها و عملکرد مدیریت شهری را در پی داشته است.
علیرضا محمودی، رئیس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) در یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد میزان پاسخ گویی 1888 به شهروندان گفت: میزان پاسخگویی این مرکز به درخواست شهروندان بیش از 87 درصد است که البته قابل قبول نیست و باید به 100درصد برسد.