مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

سازمان‌های مردم‌نهاد پل ارتباطی بین جامعه و دولت هستند که می‌توانند با مشارکت دادن مردم در مدیریت جامعه کشور را به سوی پیشرفت سوق دهند. اما در کنار نقش موثر این نهادها، وجود شمار زیاد مرکزهای نظارتی و سیاست‌گذاری در ارتباط با آنها موجب شده است تا تشکل‌های یادشده نتوانند جایگاه واقعی خویش را به دست آورند.

امیر غفرانی

به گزارش همشهری، با این وجود البرز از جمله استان‌هایی است سمن‌های بسیاری در آن فعال هستند؛ سمن‌هایی که سعی دارند نقش مردم را در اجتماع پررنگ کنند و از آنها برای رسیدن به توسعه شهر بهره بگیرند و انتظار دارند دولت‌ با ظرفیت‌سازی، حمایت و تسهیلگری زمینه‌های لازم را برای ایفای نقش سمن‌ها فراهم کنند. مدیرکل ورزش و جوانان البرز با اشاره به لزوم حمایت از سمن‌ها می‌گوید: حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد همواره یکی از سیاست‌های اصلی دولت بوده و در سال‌های اخیر نیز این مهم رشد چشمگیری در کشور هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی
 داشته است.

«امیر غفرانی» با بیان جایگاه بالای البرز در بخش حمایت از سمن‌ها می‌افزاید: خوشبختانه البرز در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، سرآمد کشور است و بیشترین تعداد سمن ثبت‌شده فعال را دارد و ما نیز همواره سعی کرده‌ایم از این سمن‌ها حمایت لازم را داشته باشیم. وی ادامه می‌دهد: سازمان‌های مردم‌نهاد در تمام عرصه‌های مختلف از جمله محیط‌زیست، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و پزشکی و مذهبی می‌توانند در توسعه شهر و کشور نقش داشته باشند و به کمک مسئولان و سازمان‌های مختلف بیایند، چراکه آنها همواره فکرها و ایده‌های نو خلاقانه دارند.

غفرانی اضافه می‌کند: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند بازوان توانمند دولت در تمامی عرصه‌ها باشند. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز می‌گوید: حمایت از سمن‌ها در حقیقت فرصت دادن به جوان‌هاست؛ نمی‌توان برای حمایت از جوانان تنها شعار سر داد، بلکه باید در عمل اثبات کنیم این قشر مهم و آینده‌ساز را قبول داریم و حاضریم مسئولیت‌های بزرگ را به آنها واگذار کنیم.

کد خبر 446312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha