چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

محمود مولایی: این بار رقابت علی پروین و امیر عابدینی به نفع سرمربی سابق پرسپولیس تمام شد

عابدینی زمانی که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود، علی پروین به عنوان سرمربی در این تیم حضور داشت. حالا با گذشت سال‌ها از آن روزها، عابدینی مدیر‌عامل داماش است و پروین قائم مقام باشگاه استیل‌آذین به حساب می‌آید و این دو حالا در لیگ دسته اول کشور رقیب هم به حساب می‌آیند.

در هفته چهاردهم لیگ دسته اول داماش و استیل‌آذین به مصاف هم رفتند که در پایان استیل‌آذین با 5 گل حریف را شکست داد. علی پروین که از این پیروزی سرمست به نظر می‌رسد، در این رابطه می‌گوید: «‌هر چند که بازی در مقابل تیم‌های تدافعی برای ما مشکل‌ساز بوده است، اما خوشحالم که در این بازی توانستیم پیروز میدان باشیم. از ابتدا می‌دانستیم که پیروز میدان‌ هستیم اما نه با 5 گل، این بهترین بازی بازیکنان ما در هفته‌های اخیر بود.»

او از داوری این مسابقه راضی به نظر می‌رسد. در حالی که نتیجه این بازی 5 بر 2 شد. قائم‌مقام باشگاه استیل‌آذین می‌گوید: «‌مرادی یکی از بهترین داوران ایران است و در این بازی نیز عملکرد قابل قبولی داشت؛ اما این حمایت من به دلیل پیروزی استیل‌آذین نبوده؛ حتی اگر هم می‌باختیم قضاوت این داور را زیر سئوال نمی‌بردم.»

استیل‌آذین البته بازی رفت را به داماش باخته بود. با این وجود، مسابقه اخیر این دو تیم یک بازی انتقامی ‌برای شاگردان پروین به حساب نمی‌آمد. زیرا این دو تیم در جام حذفی هم رودرروی هم قرار گرفته بودند که استیل‌آذین در تک‌بازی حذفی داماش را شکست داد. بنابراین، این دومین برد استیل‌آذین در طول این فصل برابر داماش بود.

پیروزی استیل‌آذین در حالی به دست آمد که این تیم هفته گذشته بازی را به نیروی زمینی باخته بود. موضوعی که باعث ناراحتی پروین شده بود و او مثل همیشه در روز باخت دنبال مقصر می‌گشت. پروین حالا در مورد آن بازی می‌گوید: «پس از باخت هفته‌ گذشته مقابل نیروی زمینی، ‌روحیه‌ بازیکنان ما دچار کمی ‌افت شده بود؛ اما خوشبختانه با تمرین‌ها و صحبت‌های فرهاد کاظمی، بازیکنان روحیه‌ و توان از دست رفته خود را باز یافتند و بازی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند.»

استیل‌آذین حالا با این سه امتیاز همچنان صدرنشین است. پروین که نامش به عنوان یکی از موسسین این باشگاه استیل‌آذین مطرح است، از این موضوع رضایت کامل دارد و امیدوار است این تیم به زودی به لیگ برتر صعود کند؛ البته در پایان فصل. قائم‌مقام استیل‌آذین تاکید می‌کند: «‌تمام هدف ما این است که به لیگ برتر صعود کنیم، هر چند که این کار برای تیمی ‌همانند استیل‌آذین که تازه تاسیس است کمی ‌مشکل است، اما این کار شدنی است.»

علی پروین این روزها، به غیر از پیگیری امور باشگاه استیل‌آذین، بحث سرمربیگری تیم ملی را دنبال می‌کند و در این باره حرف‌های جالبی می‌زند.

او به مهر می‌گوید: «اگر من جای «کفاشیان» بودم یکی از گزینه‌های مورد نظر را پای میز مذاکره نشانده و هر چه سریع‌تر قرارداد را با وی امضاء می‌کردم. رییس فدراسیون از این حق برخوردار است تا چنین کاری را انجام دهد و به این بی‌برنا‌مگی پایان دهد. نمی‌دانم افشین پیروانی یا منصور ابراهیم‌زاده چه مشکلی دارند که از همین مربیان برای ادامه‌ کار استفاده نمی‌شود.»

پروین در پایان با اشاره به این که کار تیم ملی ما در این مرحله و در مقابل کویت، بسیار دشوار شده است، اشاره می‌کند:« همه‌ مربیان داخلی برای هدایت تیم ملی در مرحله‌ مقدماتی مناسب هستند.»
 

نتایج کامل دیدارهای هفته چهاردهم لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور:

گروه الف:
گل‌گهر سیرجان 2 - مقاومت بسیج فارس1 
استیل‌آذین 5 - داماش ایرانیان 2
 تراکتورسازی تبریز صفر - سرخپوشان دلوار‌افزار صفر 
شاهین اهواز صفر - نیروی زمینی 2

گروه ب:
 اتکا تهران 3 - کوثر تهران یک
 آلومینیوم‌سازی اراک یک - مس رفسنجان 3
 شاهین پارس جنوبی - هما تهران

در ادامه مسابقات هفته چهاردهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول طی روزهای آینده دیدارهای زیر برگزار می‌شود:

جمعه 10/12/86
گروه الف:
 شموشک نوشهر - شهرداری بندرعباس، ساعت 14، ورزشگاه شهدا نوشهر
 کاوه زنجان - پیام ارتباطات خراسان، ساعت 14، ورزشگاه کارگران زنجان
گروه ب:
 سپاهان نوین اصفهان - نساجی مازندران، ساعت 14، ورزشگاه صفائیه اصفهان
 تربیت یزد - شهرداری تبریز، ساعت 14، ورزشگاه نصیری یزد
یکشنبه 11/12/86
 فولاد خوزستان – ماشین‌سازی تبریز، ساعت 14، ورزشگاه تختی اهواز

همشهری امارات

کد خبر 45387

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز