همشهری آنلاین: یونس امامی به مدال برنز وزن ۷۰ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در قزاقستان دست یافت.

يونس امامي

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در دیدارهای رده‌بندی و فینال چهار وزن دوم پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر نورسلطان قزاقستان ، بعد از ظهر روز شنبه (۳۰ شهریور) و در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۰ اریگلنت پریزرینی از آلبانی را شکست داد.

 وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۰ از سد المان دوگدوربک اولو، دارنده مدال برنز جهان از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

در این مرحله مقابل کوجیرو شیگا، دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن با نتیجه ۱۱ بر ۰ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف، قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۷ مغلوب شده و به دیدار رده‌بندی رفت. این در حالی بود که امامی کشتی‌گیر قزاقستانی را خاک کرده و بارانداز هم اجرا کرد، اما داوران امتیازات وی را لحاظ نکردند.

با توجه به اتفاقات پیش آمده در در این دیدار که موجب بازماندن نماینده کشورمان از دیدار فینال شد، فدراسیون کشتی در نامه‌ای اعتراض رسمی خود را به نحوه قضاوت این مسابقات به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد و خواستار بازبینی مجدد فیلم این رقابت شد.

گفتنی است به فن چهار امتیازی امامی ۲ امتیاز داده شد و لحظات پایانی این دیدار نیز نماینده کشورمان نسبت به اجرای فن و خاک حریف اقدام نمود که داوران، اعتقادی به ۲ امتیاز خاک نماینده کشورمان نداشتند و به همین دلیل وی از راه‌یابی به دیدار فینال بازماند.

امامی در دیدار رده‌بندی مقابل نیکولای کوجوکارو از انگلیس با نتیجه ۸ بر ۰ و ضربه فنی به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

کد خبر 455839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha