جلال ملکی-مدیر روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی: آتش‌نشانان درس عشق و ایثار را در مکتب مولای خود حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) فراگرفته‌اند.

ملکی

رشــــادت‌های آتش‌نشــــانان در سراسر کشور یادآور از خودگذشتگی‌های دلاورمردانی است که در طول هشت سال دفاع‌مقدس از جان شیرین خود گذشتند. آتش‌نشانی جزء معدود سازمان‌هایی است که هنوز هم باب شهادت در آنها باز است و جهاد در آن ادامه دارد. هرازگاهی در گوشه‌ای از کشور، خبر شهادت یا مصدومیت شدید یکی از آتش‌نشانان به گوش می‌رسد. خبری که ظاهراً تا به این لحظه آن‌گونه که باید، به گوش بعضی از مسئولان نرسیده است.

در تمام کشورها، آتش‌نشانان از جایگاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردارند و این ناشی از درک زحمات و تلاش‌های آنان است. این حرفه در همه جای دنیا به‌عنوان یکی از سخت‌ترین و پرمخاطره‌ترین مشاغل به حساب می‌آید و در بسیاری از کشورها آتش‌نشانان از مزایای مشاغل سخت بهره‌مندند.

در ایران نیز آتش‌نشانی جزء مشاغل سخت هست اما روند اجرای آن در تهران و بسیاری از شهرها با مشکلاتی مواجه است و متأسفانه به‌رغم اینکه آتش‌نشانان جزو بهترین و کارآمدترین نیروها هستند از این امتیازات به‌طور کامل برخوردار نیستند. بازهم خاطرنشان می‌کنم، آتش‌نشانی شغل بسیار محترم و مقدسی است و آتش‌نشانان کشور جان خود را که گرانبهاترین دارایی هرکسی است، برای تأمین ایمنی هموطنان در کف اخلاص گذاشته و آماده جانفشانی و خدمت‌رسانی هستند و این خدمت را مدال افتخار خود می‌دانند.

در پایان ضمن تشکر از شهردار محترم تهران که در سال‌های اخیر، برای ارتقای سازمان آتش‌نشانی پایتخت و به‌ویژه در به‌روزرسانی تجهیزات و خودروها و دانش تخصصی این حرفه و همچنین بهبود اوضاع معیشتی آتش‌نشانان از هیچ کوششی دریغ نکردند، اعلام می‌کنم که آتش‌نشانان یکبار دیگر با تمام هموطنان گرامی تجدید بیعت کرده و برای نجات حادثه‌دیدگان از تمام توان خود بهره‌خواهند برد.

کد خبر 456240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha