به گفته رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه، برای نهادینهسازی فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ باید آموزشها از سنین پایین و در مدارس آغاز شود. «جلال خوشخوان» میگوید: «جداسازی زبالههای خشک و تر و برگشت آنها به چرخه بازیافت نقش مؤثری در حفظ محیطزیست و کمک به اقتصاد کشور دارد. بنابراین آموزش تفکیک زباله اهمیت دارد و باید در مدارس انجام شود.»
او با اشاره به اینکه دانشآموزان میتوانند مربی اعضای خانواده خود در تفکیک زباله از مبدأ باشند، میگوید: «قصد داریم برای نخستین بار طرح «دانشآموزان، مربی آموزشی» را در مدارس اجرا کنیم. در این طرح دانشآموزان، نقش مربی را در خانواده ایفا میکنند و آموختههایشان را درباره روش تفکیک زباله تر و خشک را به اعضای خانواده منتقل و آنها را به این کار ترغیب میکنند. با این کار بیشک پسماند کمتری تولید و دستیابی به محیطزیست عالی محقق میشود.»
حضور کارشناسان اداره پسماند و آموزش چهره به چهره، استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مانند کتاب و سیدی و همچنین اجرای نمایش و انجام بازیهای گروهی، برنامههایی هستند که برای آشنایی دانشآموزان با تفکیک زباله و ترغیب آنها به جداسازی زبالهها در مدارس منطقه انجام میشود.
به گفته رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه، در نیمه اول مهرماه ۴۰۰ کارتن پلاست، ۳۰۰کیلوگرم کیسه زباله تجزیهپذیر و ۹۰۰ برگ بروشور در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته و ۲ هزار دانشآموز هم با روشهای تفکیک زباله از مبدأ آشنا شدهاند.
طرح «هر دانشآموز یک مربی» با هدف آموزش تفکیک زباله در مدارس منطقه ۶ اجرا میشود.
کد خبر 461280
نظر شما