نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای کاظم جلالی نماینده مردم تهران از مجلس موافقت کردند تا او راهی سفارت ایران در روسیه و جایگزین مهدی سنایی شود.

كاظم جلالي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، استعفای کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح یکشنبه ۱۹ مرداد ماه مجلس مورد بررسی قرار گرفت که پس از ارائه توضیحات جلالی و همچنین صحبت‌های نمایندگان مخالف و موافق، این استعفا به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۱۴۶ رای موافق، ۵۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر با استعفای کاظم جلالی از نمایندگی مجلس موافقت کردند.

علی لاریجانی نیز پس از رای مجلس به استعفای جلالی، برای وی آرزوی توفیق کرد و از زحمات او در مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس قدردانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد که جلالی در ماموریت جدید خود در سفارت ایران در روسیه نقش موثری در ارتقاء روابط راهبردی ایران و روسیه داشته باشد.

خبرگزاری مهر نیز در این باره نوشت: جلالی نیز طی سخنانی در صحن علنی مجلس، گفت: بنده از سال ۷۲ استخدام وزارت امور خارجه هستم و در معاونت بین‌الملل وزارت خارجه که آقای ظریف مدیریت آن را برعهده داشت، مشغول بودم. بنده مقام رایزن اول را در وزارت خارجه دارم.

وی افزود: ۳۲ ساله بودم که وارد مجلس شدم و الان حدود ۵۰ سال سن دارم. در ۵ دوره‌ای که در مجلس بودم، در کمیسیون امنیت ملی عضویت داشتم و علاقه اولیه من وزارت خارجه بود. اگرچه لاجرم در سیاست داخلی نیز نقش‌آفرینی کرده‌ام.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بنده در حوزه دیپلماسی پارلمانی نیز فعال بوده‌ام، گفت: در مجمع عمومی IPU رأی آوردم و نایب رئیس کمیته بین‌المجالس بودم. علاوه بر این ۱۰ سال عضو کمیته حقوق بشر IPU بودم.

جلالی با بیان اینکه در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز رئیس کمیته روابط ایران و پارلمان اروپا بودم، اظهار داشت: در مذاکرات مربوط به رژیم حقوقی دریای خزر در مجلس ششم نیز حضور داشتم.

وی گفت: بعد از اینکه برای ریاست مرکز پژوهش‌ها انتخاب شدم، انتقاداتی مطرح شد که با حضور بنده در مرکز پژوهش‌ها شاید این مرکز عملکرد سیاسی داشته باشد یا بنده توان مدیریت مرکز را نداشته باشم اما عبارت مقام معظم رهبری در تعریف و تمجید از عملکرد مرکز پژوهش‌ها نشان‌دهنده عملکرد موفق این مرکز در دوران مدیریت بنده بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در دوره نهم و دهم برخی مسئولیت‌ها در دولت به من پیشنهاد شد اما دوره قبل به خاطر اینکه نماینده شهرستان بودم این مسئولیت‌ها را قبول نکردم، گفت: از مرداد ماه بنده برای سفارت روسیه صادر شده و استوارنامه بنده نیز برای سفارت روسیه شهریور ماه صادر شده است.

وی گفت: قصد داشتم تا پایان دوره دهم در مجلس حضور داشته باشم اما به دلیل فوت تنها فرزند دکتر سنایی، مقامات دولت معتقدند که سفارت روسیه نمی‌تواند بدون سفیر بماند، لذا از بنده خواسته‌اند که برای حضور در این سفارتخانه زودتر اقدام کنم.

جلالی همچنین برنامه‌هایش برای سفارت روسیه را شرح داد و گفت: باید نقشه راه همکاری بین ایران و روسیه تدوین شود، این نقشه راه باید جامعیت داشته باشد و همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شاید این آخرین لحظاتی است که فرصت سخن گفتن از تریبون مجلس را دارم، گفت: از مردم شاهرود، میامی و تهران تشکر می‌کنم. اینجانب روستازاده‌ای بیش نبودم که اگر انقلاب اسلامی نبود، امثال من نام و نشانی نداشتیم. پیشاپیش دست تمام نمایندگان عزیز را می‌بوسم.

در پایان لاریجانی گفت: حالا ببیند رأی چه می‌شود، بعد دست ببوسید.

کد خبر 462377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha