مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: امروزه اکوسیستم‌های دریایی و تالاب‌ها نیز همانند خلیج‌فارس با انواع چالش‌های محیط‌زیستی نظیر آلودگی‌های نفتی مواجه و درگیر هستند.

آلودگی نفتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد قلی نژاد در کارگروه حفاظت از دریا و تالاب استان بوشهر عنوان کرد: اکوسیستم‌های دریایی و تالاب‌ها از جمله اکوسیستم‌های مهم بوده که زیستگاه بخش قابل توجهی از تنوع زیستی است اما امروز این اکوسیستم با انواع چالش‌های محیط‌زیستی نظیر آلودگیهای نفتی درگیر است، بنابراین برنامه‌ریزی در جهت کاهش و رفع و پیشگیری از آلودگی و تخریب این اکوسیستم‌ها ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: استان بوشهر دارای مساحت فراوانی از تالاب‌های ارزشمند است که حفاظت از تالاب‌ها در راستای تضمین و پایداری از خدمات و کارکردهای آن‌ها مهم و ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: کارگروه حفاظت از دریا و تالاب استان بوشهر نیز با هدف برنامه‌ریزی لازم در این خصوص شکل گرفته است. در کارگروه حفاظت از دریا و تالاب استان بوشهر، بخش‌ها و معاونت های مرتبط اداره کل محیط زیست بوشهر در جهت برنامه‌ریزی و پایش و حفاظت اکوسیستم دریایی و تالاب‌ها حضور دارند و همچنین از سایر ارگان‌های متولی مدیریت دریا و تالاب‌ها نیز دعوت به عمل می آید.

کد خبر 465584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha