مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و وقوع روان آب در برخی از نقاط استان، ۸۶ تیم امدادی و عملیاتی آماده‌باش هستند.

آماده باش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید ابوالحسن میرجلیلی سه‌شنبه ۲۶ آذر افزود: گروه‌های امدادی به دستور استاندار خراسان جنوبی تا پنج‌شنبه  ۲۸ آذر در آماده‌باش کامل قرار خواهند داشت.

وی بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر، راهداران، واحدهای پلیس‌راه، آتش‌نشانان و اورژانس ۱۱۵ ازجمله این گروه‌های امدادی و عملیاتی هستند که برای امدادرسانی در حوادث احتمالی ناشی از سیلاب و روان آب در حال آماده‌باش هستند.

میرجلیلی ادامه داد: با توجه به لغزندگی جاده‌های استان رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، و مسافران در مسیل رودخانه‌ها قرار نگیرند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته گفته بود؛ با فعالیت سامانه بارشی در این استان احتمال وقوع روان آب و آب‌گرفتگی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری وجود دارد.

فاطمه زارعی با اشاره به صدور اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی افزود: بانفوذ توده‌هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش تندباد، رگبار باران و رعدوبرق نیز در اغلب نقاط خراسان جنوبی قابل پیش‌بینی است.

پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلو، عدم اطراق و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و جمع‌آوری باقی‌مانده محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های سرپوشیده از توصیه‌هایی است که در اخطاریه جوی شماره ۱۰ اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی آمده است.

کد خبر 470777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha