یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در زیمبابوه، مخالفان مدعی پیروزی خود در این رقابت‌ها شده‌اند.

خبرگزاری اتریش از حراره گزارش داد، یکی از سخنگویان جنبش تغییر دموکراتیک اعلام کرد اکنون مقطعی تاریخی است.

به گفته وی، مخالفان قصد دارند به ریاست جمهوری 28 ساله رابرت موگابه پایان دهند.
مورگان تسوانگیرای، یکی از نامزدهای برجسته در این رقابت‌ها، موگابه 84 ساله را متهم کرده است که قصد دارد با بیش از یک میلیون رای اضافی در نتایج انتخابات دست ببرد.[بازداشت مورگان تسوانگیرای در زیمبابوه]

Zimbabwe's President Robert Mugabe addresses an election rally

ناظران غربی انتخابات اجازه ورود به این کشور جنوبی آفریقا را نیافتند. گروهی از ناظران آفریقایی به دنبال افشای حضور هزاران رای‌دهنده در یکی از حوزه‌های انتخاباتی شمال حراره، پایتخت این کشور که واجد شرایط شرکت در انتخابات نبودند، ابراز نگرانی عمیق کردند.[بیشتر]

موگابه که از سال 1980حاکمیت در زیمبابوه را عهده‌دار است و برای ششمین دوره ریاست جمهوری نامزد شده، با دو رقیب جدی در این انتخابات روبروست.

ارتش و پلیس زیمبابوه به حال آماده باش کامل درآمده‌ و هشدار داده‌اند اجازه نخواهند داد خشونت‌هایی که پس از انتخابات اخیر کنیا رخ داد، در زیمبابوه تکرار شود.

انتظار می رود نتایج مقدماتی انتخابات روز دوشنبه اعلام شود و برای اینکه انتخابات به دور دوم کشیده نشود، یکی از نامزدها باید بیش از 50 درصد آراء را به دست آورده باشد.

کد خبر 47289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز