معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که سالانه ۹۷ هزار نفر در کشور به علت عوارض فشار خون فوت می‌کنند و ۸۲ درصد آمار از ۷۶ درصد مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر در کشور فقط بر اثر ۴ بیماری است.

مرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش قدردانی از دست‌اندرکاران بسیج کنترل فشار خون در مرکز همایش‌های رازی تهران گفت: سالانه ۹۷ هزار نفر در کشور به علت عوارض فشار خون فوت می‌کنند و بیماری‌های ناشی از فشار خون هر سال ۴۵ هزار میلیارد تومان بار اقتصادی دارد.

رئیسی بیان کرد: سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور ثبت می‌شود که ۷۶ درصد آن یعنی حدود ۳۰۰ هزار مورد ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است. ۸۲ درصد این مرگ‌ها نیز ناشی از ۴ بیماری دیابت، سرطان، قلبی و تنفسی است.

وی افزود: اگر با همین روند رشد بیماری‌های غیرواگیر پیش برویم، در سال ۲۰۴۰ سالانه ۸۰۰ هزار مرگ ناشی از این بیماری‌ها خواهیم داشت.

معاون وزیر بهداشت گفت: مطالعه مشترک وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی نشان داد که بیماری‌های غیرواگیر سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان به کشور هزینه تحمیل می‌کند که ۲۴ هزار میلیارد تومان آن ناشی از هزینه‌های غیرمستقیم مثل غیبت از کار یا حضور غیرموثر در محل کار است.

رئیسی ادامه داد: استعمال دخانیات، مصرف الکل، تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی مهم‌ترین عوامل اصلی بیماری‌های غیرواگیر است. یکی از اهداف اصلی بسیج ملی کنترل فشار خون افزایش آگاهی مردم است که با اجرای این طرح از زیر ۵ درصد به ۶۲ درصد رسید.

کد خبر 473820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha